[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.1

Walka o pas ABS: fistaszek vs migdał

O miejsce na Twoim talerzu powinny bić się tylko najlepsze, najbardziej wartościowe produkty spożywcze. Wszak to od nich zależy czy osiągniesz swoje cele treningowe. Zobacz, która z popularnych przekąsek lepiej spełnia rolę dietetycznego sekundanta.

Walka o pas ABS: fistaszek vs migdał fot. Gossip 2015/shutterstock
1. Energia

Fistaszki: 1

Migdały: 0

W tym biegu nasi zawodnicy idą prawie łeb w łeb – 100 g orzeszków ziemnych dostarczy 567 kcal, podczas gdy ta sama ilość migdałów dostarczy Ci 575 kcal. To tylko 8 kcal więcej (mniej więcej dwa orzeszki), niemniej to są zawody i punktujemy nawet drobne różnice.

Migdały w konkurencji energetycznej wygrywają o włos, ale entuzjazm kibiców jest przedwczesny – okazuje się, że 100 g migdałów zawiera tylko 16% dziennego zapotrzebowania wit. z grupy B, a fistaszki około 30%. Te witaminy pomagają lepiej wykorzystać energię z żywności.

 

orzechy, migdały fot. shutterstock.com
2. Mięśnie

Fistaszki: 1

Migdały: 0

Ściśle mówiąc, orzeszki ziemne tylko udają orzechy – w rzeczywistości są raczej krewniakami bobu. Ale nie będziemy im wypominać tego drobnego oszustwa: może miały jakiś ważny powód.

Ważniejszy dla nas niech będzie fakt, że jedna ich garść dostarczy mięśniom 26 g budulcowego białka. Migdały to niby prawdziwe orzechy, a taka sama ich ilość zawiera tylko 21 g białka. Migdały bronią się dzielnie dzięki wysokiej zawartości magnezu. Duża garść migdałów daje 87% dziennej dawki tego minerału.

Magnez pomoże Twojemu organizmowi wchłonąć więcej tlenu, dzięki czemu mięśnie mogą pracować na pełnych obrotach, wykorzystując pełną moc – jak dowiadujemy się z badań opublikowanych w Endocrinology Metabolism Clinics w USA. 

 

orzechy, migdały fot. shutterstock.com

3. Regeneracja

Fistaszki: 0

Migdały: 1

Orzeszki ziemne zawierają około 40 g tłuszczów nienasyconych w 100 g, a migdały- 42 g. „To jest ten zdrowy tłuszcz, który pozwala utrzymywać wysoki poziom budujących mięśnie hormonów” - mówi Matt Lovell, dietetyk sportowy.

Jednak 100 g migdałów zawiera 6 mg działającego przeciwzapalnie omega-3, a w orzeszkach ziemnych znajdziesz najwyżej połowę tej ilości. Poziom antyoksydantów w migdałach budzi szacunek. Duża garść dostarczy Ci 131% dziennego zapotrzebowania na witaminę E, która jest silnym przeciwutleniaczem, natomiast orzeszki ziemne oferują nędzne 42%.

Badania na Uniwersytecie Illinois wykazały, że migdały to doskonała metoda na zmniejszenie bólu mięśni po treningu – działają podobnie jak ibuprofen. 

Werdykt: 

Dzięki mocnemu wsparciu energetycznemu i budowaniu mięśni wygrywa, fistaszek w stosunku 2:1!

MH 08/2011

 

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij