[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Walka o pas ABS: brokuł versus kalafior

Skład Twojego posiłku po treningu w dużej mierze decyduje, czy pot i wysiłek, które pozostawiłeś na siłowni, pójdą na marne, czy też przekują się w żelazne mięśnie i smukłą sylwetkę. Które warzywo powinno znaleźć się wówczas na Twoim talerzu? Na ringu brokuł i kalafior. Boks! 

Walka o pas ABS: brokuł versus kalafior fot. stockcreations 2015/shutterstock
Energia

Jeżeli najbardziej zależy Ci na mocy, zaserwuj sobie zieloną bombę energetyczną. 100 g brokułów zawiera 34 kalorie energii potencjalnej, podczas gdy kalafior w tej samej ilości dostarczy Ci tylko 25 kalorii. Brokuły będą lepszym energetycznym partnerem dla piersi z kurczaka, którą zjadasz przed treningiem, niż ich blady kuzyn.

Nie lekceważ kalafiora: trzy porcje w tygodniu poprawią funkcjonowanie wątroby, przez co będziesz spalał tłuszcz bardziej efektywnie – twierdzą naukowcy z University of Hawaii. Takiego kopa nie dadzą Ci brokuły. Wygrywają one jednak w zawartości witaminy B, która pomaga w trawieniu, mając jej o 3% więcej niż kalafior.

kalafior, brokuły fot. shutterstock.com
Mięśnie

Nawet jeśli całą szkołę spędziłeś na wagarach, musisz wiedzieć, że warzywa nie są najlepszym źródłem białka. W 100 g brokułów znajdują się 3 g białka, a w kalafiorze tylko 2g. Pamiętaj jednak, że gdy budujesz większe mięśnie, liczy się każdy gram.

Badania prowadzone przez Freda Hutchinsona z Cancer Research Center wykazały, że 3-4 porcje kalafiora tygodniowo obniżają ryzyko wystąpienia raka prostaty o 33%. Dodatkowo kalafior zaspokaja 20% dziennego zapotrzebowania na witaminę K. Jest to jednak niewiele wobec 127%, które dają Ci brokuły. Dzięki temu Twoje kości i chrząstki będą w idealnym stanie.

 

kalafior, brokuły fot. shutterstock.com
Regeneracja

Brokuły są świetnym źródłem witaminy C: zaspokoją aż 148% Twojego dziennego zapotrzebowania, czyli aż o 59% więcej niż taka sama ilość pomarańczy. Pomogą Ci szybciej zregenerować się po intensywnych treningach, sprawią też, że będziesz mniej obolały dzień później. Tak wynika z badań opublikowanych w „British Journal of Nutrition”. Zadbaj więc o to, by kawałek zielonego znalazł się w każdym posiłku po treningu.

Czy jest jeszcze jakiś inny ratunek dla kalafiora niż świetny smak z serowym sosem? Tak. Ma jedną przewagę nad swoim zielonym kuzynem – wysoką zawartość fitosteroli. Brokuły nie mają ich w ogóle. Związki te zmniejszają poziom cholesterolu o 10-15% – zgodnie z publikacjami w „British Journal of Nutrition”. Uwaga! Obecność tłustego sosu serowego może redukować ten efekt. 

Werdykt:

Zwycięzcą pojedynku - jednogłośnie na punkty - zostaje brokuł!

 

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij