Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Jak się odchudzać? Uniwersalne zasady

9 pewnych sposobów na to, by schudnąć, niezależnie od tego, jak bardzo zaniedbałeś swoją sylwetkę i jaką dietę teraz stosujesz. Do natychmiastowego zastosowania i z gwarancją szybkich efektów widocznych gołym okiem.

fot. Stockbyte
Chcesz schudnąć i utrzymać wagę. Kupiłeś nawet kilka książek i podglądasz kobiece magazyny. Gdybyś chciał stosować się do zaleceń wszystkich ekspertów, musiałbyś jeść wszystkiego zarazem więcej i mniej, wcześniej i później. Okazuje się bowiem, że tłuszcz chroni i zabija, węglowodany odchudzają i pogrubiają, a białka mogą uczynić z Ciebie Adonisa lub wysłać do szpitala na oddział dializ. Wbrew pozorom, można wśród tych często wzajemnie sprzecznych tendencji znaleźć wspólne cechy.

1. Mniej kalorii - mniej kilogramów

Zwolennicy diet niskotłuszczowej i niskowęglowodanowej spierają się o to, która jest lepsza, ale sedno problemu pozostaje niezmienne - aby schudnąć, musisz dostarczać swojemu organizmowi mniej kalorii niż możesz spalić. Co do tego wszyscy są zgodni. A zatem idealna dieta odchudzająca to taka, której będziesz w stanie przestrzegać, niezależnie od tego, czy ograniczysz spożywanie tłuszczów lub węglowodanów, czy też trochę tego i trochę tego.

Chcesz schudnąć? Przede wszystkim musisz mieć plan. Nawet najgorszy, jest lepszy od braku jakiegokolwiek planu. Najlepszy zawiera 9 elementów.

2. Na płaski brzuch - białko serwatkowe

Spożywanie pokarmów bogatych w proteiny daje poczucie sytości i wydłuża okres między atakami głodu. Im dłużej nie czujesz głodu, tym łatwiej powstrzymać się przed podjadaniem. Najlepszym źródłem dającego sytość białka jest białko serwatkowe. Gdy będziesz wypijał codziennie (najlepiej w czasie najdłuższej przerwy między posiłkami) koktajl z dwóch łyżek protein z serwatki zmiksowanych z owocami (np. świeże albo mrożone jagody lub banan) i wodą lub skruszonym lodem, będzie Ci łatwiej utrzymać linię. Białka z serwatki można kupić w sklepach ze zdrową żywnością i sklepach sportowych.

3. Mięso zabija tłuszcz

Kiedy jesz, Twoje ciało zużywa kalorie, aby strawić pokarm. Najlepszym dopalaczem są białka, następnie węglowodany, a na końcu tłuszcz. Białko zwierzęce jest wydajniejszym paliwem niż białko roślinne, a zatem najlepszym spalaczem kalorii jest chude mięso. Dlatego należy dostarczać organizmowi protein w każdym posiłku - podstawowym składnikiem każdego obiadu powinny być chudy kurczak albo wołowina. W ten sposób spalisz więcej kalorii przed końcem dnia, kiedy procesy trawienne ulegają spowolnieniu.

4. Zapamiętaj: BCAA

Białka są zbudowane z różnych aminokwasów, a do najbardziej wartościowych należą aminokwasy rozgałęzione (BCAA - branched-chain amino acids) - leucyny, izoleucyny i waliny. Ich działanie jest niemal magiczne: pomagają odzyskać siły po ciężkiej pracy fizycznej, ograniczając rozpad białek w mięśniach; zwiększają poziom testosteronu i hormonu wzrostu, najważniejszych hormonów odpowiedzialnych za rozkładanie tłuszczów i wzrost mięśni.

BCAA działają najlepiej, jeśli przestrzegasz reguły nr 1 i zmniejszasz ilość spożywanych kalorii. Na początek spróbuj dostarczać swojemu ciału przynajmniej 10 g BCAA dziennie. Jako że najwięcej BCAA jest w mięsie i nabiale, wystarczy przestrzegać reguł nr 2 i 3 (dwie łyżki białka serwatkowego i około 10 dkg wołowiny zawiera w sumie 10 g BCAA). BCAA można też kupić w formie suplementów.

STRONA 1 z 2

Komentarze

 (20)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij