[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.6

Trening wieczorem: co zjeść na kolację po siłowni?

Odpowiadamy na pytanie czytelnika: Planuję treningi dwa razy dziennie: rano siłownia, wieczorem sztuki walki – tak kilka dni w tygodniu. Co powinienem zjeść po wieczornym treningu? Kończę go o godz. 21.

potreningowy fot. Shutterstock
Jedną z zasad prawidłowego odżywiania jest jedzenie kolacji minimum 2 godz. przed snem. Jednak brak czasu i tempo, w jakim żyjemy, sprawiają, że wieczorny trening czasami kończy się późno, a po nim naturalnie należy uzupełnić energię i budulec.

Aby zrobić to umiejętnie i jak najmniej obciążyć organizm, warto wiedzieć, że różne pokarmy, które są źródłem węglowodanów i białek, trawione są w różnym czasie. Najdłużej w przewodzie pokarmowym zalegają potrawy tłuste i smażone, których o tak późnej porze zdecydowanie należy się wystrzegać.

Uboższe po treningu zapasy paliwa (glikogenu) powinniśmy uzupełniać w postaci niewielkiej ilości cukrów prostych, tj. glukozy czy fruktozy, np. 1 stołowa łyżka miodu, dżemu. Niekorzystne zaś są cukry złożone zawierające sporo skrobi, której strawienie wymaga znacznie więcej czasu (tj. ziemniaki, kluski czy makarony).

Dostarczając budulca, warto wyeliminować tłuste mięsa duszone lub smażone, a na ich miejsce wprowadzić pełnowartościowe białko w praktycznie czystej postaci – polędwica, ryby (tuńczyk w sosie własnym) czy chudy twarożek. Istotnym elementem jest również wielkość posiłku.

Objętość przyjmowanych o tak późnej porze potraw nie powinna być pokaźna. Łatwo ją określić, najlepiej jeśli będzie to wielkość jednej zaciśniętej pięści. Większa porcja to dłuższe trawienie, a to oznacza gorszą regenerację organizmu podczas snu.

Oczywiście, jeśli Twoje dzienne zapotrzebowanie wynosi więcej - warto dorzucić trochę dobrej jakości, lekkostrawnych węglowodanów. Staraj się jednak, aby ostatni posiłek nie wpływał na jakość i komfort snu.

Odpowiadał: dr Marek Szołtysik dietetyk, doktor Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu

REKLAMA

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij