[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.0

Test mrożonek - co warto kupić?

W lodówce mam czasem pustkę, ale zamrażarka przeważnie jest pełna. Tak jest łatwiej i zdrowiej.

 

Zima wcale nie musi być okresem, w którym na Twoim talerzu będzie pojawiać się mniej warzyw i owoców. Sposobem na to, by poradzić sobie z chwilowym niedostatkiem w sklepach (mniejszy wybór i mniej wartościowe opcje), są mrożonki. Tym razem rezygnujemy z przyznawania punktów – zamiast tego po prostu polecamy nasze ulubione produkty, które często są mrożonymi warzywami i owocami. To co tu punktować? Wszystkie są super.

ZOBACZ TEŻ: Dlaczego warto jeść mrożonki?

Hortex - Mrożony bób

  • Cena: 7,99 zł/450 g

Raport z testu

Coraz mocniej przekonuję się do białka roślinnego (mniej wartościowe nie znaczy bezwartościowe) i roślin strączkowych, które są jego świetnym źródłem, ale ileż można jeść fasolę? A wystarczy sięgnąć do zamrażarki, żeby w środku zimy zrobić sobie środek lata i zafundować michę jeszcze parującego z gorąca bobu. Jem go samodzielnie (w sensie: tylko z solą), wrzucam do sałatek, robię różnego rodzaju pasty. U Marty Dymek z Jadłonomii znalazłem nawet przepis, w którym bób zastępuje ciecierzycę w przepisie na hummus. I wiecie co? To naprawdę działa!

Skład: 73 kcal; W: 7,8 g, B: 6,8 g

Oerlemans - Wiśnie bez pestek

  • Cena: 11,96 ZŁ/450 g

Raport z testu

W zamrażarce zawsze mam opakowanie mrożonych owoców, które są genialnym dodatkiem do szejków. W moim przypadku są to najczęściej koktajle na winie – co się nawinie pod rękę, trafi a do blendera. Przygotowuję je na bazie mleka sojowego (ilość białka podnosi często jeszcze odżywka), do tego zawsze dorzucam banana, otręby gryczane czy płatki owsiane. Całość bywa jednak nieco za mało wyrazista i wtedy z zamrażarki wyjeżdżają wiśnie, całe na bordowo. Ich kwaskowaty, cierpki smak idealnie dopełnia kompozycję.

Skład: 63 kcal; W: 14 g, B: 0,5 g

Frosta - Soczewica z ziemniakami

  • Cena: 4,69 ZŁ/260 g

Raport z testu

Kolejna wariacja na temat strączków, a więc protein roślinnych. Tym razem w głównej roli występuje soczewica, a partnerują jej ziemniaki i marchewka w maśle z dzikim czosnkiem (no dobrze, z tą główną rolą to lekka przesada, bo wolelibyśmy więcej miejsca dla soczewicy, a mniej dla marchewki - czy Frosta nas słyszy?). I to jest naprawdę udane połączenie. Zwłaszcza że nie trzeba myć, kroić i obierać. Te kuchenne czynności są na tyle czasochłonne, że często zniechęcają do działań w kuchni. A tak jest gotowe. Szanujemy.

Skład: 121 kcal; W: 12,1 g, B: 3,5 g

REKLAMA

Hortex - Grochówka

  • Cena:: 4,89 ZŁ/450 g

Raport z testu

Biorąc pod uwagę, że eksperci coraz rzadziej mówią o 5 porcjach warzyw i owoców dziennie, a zaczynają przebąkiwać, że powinieneś ich zjadać 500 g, a nawet więcej, nie możesz marnować żadnej okazji, żeby pojawiły się na talerzu. Zupy są świetnym, a niedocenianym sposobem na podbicie ilości warzyw w diecie. Uwielbiamy je, zwłaszcza zimą. Często sięgamy po tę grochówkę, ponieważ zawiera sporo białka. Kurczak to oczywiście nie jest, ale 8 g/100 g to jednak nie w kij dmuchał.

Skład: 136 kcal; W: 20,9 g, B: 8 g

Bonduelle - Mieszanka chińska

  • Cena: 6,99 ZŁ/400 g

Raport z testu

Warzywa na patelnię to genialny wynalazek, bo przygotowanie takich mieszanek w domu wymaga benedyktyńskiej cierpliwości. Tymczasem wystarczy sięgnąć po kilka różnych opakowań, żeby mieć przez cały tydzień pełen zestaw warzyw i – co za tym idzie – zawartych w nich mikroelementów. Mieszanka chińska z kiełkami fasoli mung, grzybami mun i kiełkami bambusa to jeden z moich faworytów w tej kategorii. Wystarczy dodać kurczaka podsmażonego na oliwie z sosem sojowym, do tego ryż i masz błyskawicznie ogarnięty konkretny posiłek.

Skład: 27 kcal; W: 3,5 g, B: 1,4 g

Devalando - Jeżyny

  • Cena: 8 ZŁ/300 g

Raport z testu

Owoce leśne, po sufi t napakowane przeciwutleniaczami, stosuję ostatnio na zmianę z wiśniami. A wśród darów lasów najgorętszym uczuciem darzę jeżyny. Oprócz wspomnianych szejków, które są świetnym sposobem na podbicie ilości kalorii dla osób aktywnych, mających problem z ich przejedzeniem, jeżyny lądują u mnie w porannej owsiance. Tak, nie wszyscy ulegli szałowi na białkowo-tłuszczowe śniadania. Niektórzy trzymają się sprawdzonych, klasycznych rozwiązań, które klasykami zostały nie bez powodu

Skład: 45 kcal; W: 6,2 g, B: 1,2 g

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij