Tempeh z nerkowcami i brązowym ryżem [Mięśnie bez mięsa]

Głównym składnikiem tempehu jest sfermentowana soja, więc na profil aminokwasów narzekać nie musisz. Tym bardziej że w pakiecie dostaniesz sporą dawkę manganu, fosforu, miedzi i żelaza,  a także witaminy z grupy B.

Tempeh, przepisy Men's Health

Składniki

  • brązowy ryż, 35 g
  • grzyby shitake,  60 g, posiekane
  • marchewka, 80 g
  • edamame,50 g (możesz zastąpić bobem)
  • czerwona papryka, 100 g
  • tempeh, 100 g
  • oliwa, 10 ml
  • szczypiorek, 15 g
  • nerkowce, 20 g

Sos

  • sos sojowy tamari, 2 łyżki
  • sok z cytryny, 2 łyżeczki
  • sos mirin, 2 łyżeczki
  • ząbek czosnku, posiekany
  • świeży imbir, pół łyżeczki, siekany
  • mała papryczka chili, posiekana

Przepis

1. Ugotuj ryż zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Kiedy będzie dochodził, zmiksuj wszystkie składniki sosu w blenderze  i podduś chwilę grzyby  na patelni. Marchewkę pokrój w kawałki i podgotuj przez 3 minuty. Na ostatnią wrzuć fasolki edamame. Jeśli zamieniasz je na bób, ugotuj go osobno do miękkości.

REKLAMA

2. Pokrój paprykę na kawałki  i natrzyj je oliwą, a potem piecz przez 4 minuty w temperaturze 160 0C, aż zacznie lekko tracić kolor. Teraz pokrusz tempeh  na kawałki wielkości około  2 cm, obtocz w oliwie, a potem piecz przez 5 minut w temperaturze 180 0C, aż zbrązowieją. Odstaw, żeby ostygły.

3. Podpraż przez chwilę na patelni posiekane nerkowce, a potem zmieszaj ryż z warzywami i dopraw do smaku. Na koniec lekko podsmaż ryż i polej go sosem. Dołóż tempeh, orzechy i posyp szczypiorkiem.

Makroskładniki

  • 702 kcal
  • Białko 36 g
  • Tłuszcze 31 g
  • Węgle 70 g
Zobacz również:
Przedstawiamy krótką listę elementów niezbędnych, by prawidłowo wykonać wiosłowanie ze sztangą w opadzie tułowia.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA