[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

  • Men's Health

  • Dieta

  • Superwarzywo, siedzenie w kuchni, ser żółty: jak pomogą Twojej formie?

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.3

Superwarzywo, siedzenie w kuchni, ser żółty: jak pomogą Twojej formie?

Naukowcy nie zasypiają gruszek w popiele, tylko krzyżują jarmuż z brukselką. Na szczęście wychodzi im dietetyczna Wunderwaffe, a nie Frankenstein.

brukselka fot. Shutterstock
Brukselkojarmuż, brukselkomuż, jarmużkselka? Nie wiadomo jeszcze, pod jaką nazwą hybryda brukselki i jarmużu pojawi się w Polsce, ale wiemy jedno – to będzie hit. Owoc (choć warzywo) pracy naukowców to nie produkt podejrzanej inżynierii genetycznej, tylko wynik trwających 15 lat tradycyjnych krzyżówek.

Efekt jest piorunujący, ponieważ zawiera dwa razy więcej witamin B6 oraz C od tradycyjnej brukselki, a do tego dokłada dawkę przeciwutleniaczy podwójnie przewyższającą tę w jarmużu. Zanim to cudo zobaczysz w sklepie (z wyglądu będzie podobne do jarmużu), pobaw się w kucharza i połącz oba warzywa w sałatce w bardziej tradycyjny sposób.

Sałatka krzyżowa

Jarmuż i brukselka są tak zdrowe i bez ingerencji naukowców, że krzywdy nie będzie.

Składniki:

miód (1 łyżka), ocet balsamiczny, garść jarmużu, garść surowej brukselki, garść orzeszków piniowych, 2 garści czerwonych porzeczek, parmezan

1 Zrób słodki sos, mieszając dokładnie miód i ocet.

2 Dodaj jarmuż, brukselkę (wcześniej bardzo drobno ją posiekaj), orzeszki piniowe i porzeczki. Wymieszaj i odstaw na kilka minut.

3 Całość posyp tartym parmezanem.

Kucharze na fali

"American Journal of Preventive Medicine" wyjaśnia, dlaczego warto gotować. Okazuje się, że im więcej czasu faceci spędzają w kuchni, tym więcej jedzą sałatek, warzyw i owoców.

Postaw na wapń

600 mg wapnia ponad dzienne zapotrzebowanie (określane na 1000 mg) według amerykańskich naukowców z Harvardu wystarczy, żeby o 16% zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka jelita grubego. Trzy plastry żółtego sera załatwią sprawę.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij