[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Superfoods: trawa pszeniczna i sok z granatów

Machina marketingowa stara się od pewnego czasu wszelkimi dostępnymi środkami wsadzić nam do głowy, że nie pożyjemy długo i szczęśliwie bez porannego soku z granatów i innych superfoods. My, bez zbędnej ekscytacji, sprawdzamy, czy warto.

trawa pszeniczna fot. Shutterstock
Trawa pszeniczna

Roszczenie

Wielbiciele twierdzą, że 30 ml soku z trawy pszenicznej odpowiada wartościom odżywczym z 1 kg warzyw. I pomnaża liczbę czerwonych krwinek.

Historia przypadku

To Charles Schnabel, Amerykanin, w latach 30. zaczął przekonywać ludzkość, że sok z trawy pszenicznej jest super. Zgłosił nawet na niego patent, a że trafi ł akurat na Wielki Kryzys, to musiał się nieźle napracować. Chyba mu się udało.

Dowód

British Dietetic Association nawet nie wlicza trawy pszenicznej do jednej z obowiązkowych pięciu porcji warzyw i owoców dziennie, a uczeni twierdzą, że pomysł z czerwonymi krwinkami jest bzdurny.

Roślinny chlorofil byłby wprawdzie zdolny do transportu tlenu i produkcji hemoglobiny, gdyby nie fakt, że nasz organizm w całości go rozkłada. Równie dobrze można popijać trawnik, bo zresztą podobnie smakuje.

Wyrok

Rzeczywiście, te 30 ml dostarcza 80% dziennego zapotrzebowania na witaminę A, ale w MH obstawilibyśmy bardziej szpinak. Dostaniesz 22 razy więcej beta-karotenu, 3 razy więcej magnezu i milion razy więcej smaku.

seks, granat, kobieta fot. shutterstock.com
Sok z granatów

Roszczenie

Wydano furę pieniędzy, aby nas przekonać, że sok z granatów rozwiązuje problem wysokiego ciśnienia krwi, chorób serca i przyspiesza regenerację po treningu. Mówimy: sprawdzam!

Historia przypadku

Sok z granatów zawsze był na świecie tani, ale, ku rozpaczy producentów, nie cieszył się specjalną popularnością. Z pomocą jakiegoś geniusza od sprzedaży, który nakazał podniesienie ceny i dorobienie dobrej legendy, popyt wzrósł lawinowo. I teraz mamy to, co mamy: litr soku za blisko 3 dychy!

Dowód

Tu nie mamy dobrze. Jest faktycznie badanie potwierdzające korzystne działanie przeciwutleniaczy granatu na serce, ale badanych było 45 osób, więc nie róbmy sobie żartów. W dodatku większość tych przeciwutleniaczy znajdujemy w niejadalnych błonach i skórce.

Jednak w magazynie „Journal of Strength and Conditioning Research” znajdujemy wyniki badań potwierdzające, że sok z granatów pozwala szybciej wracać do formy po treningu, więc przynajmniej tyle dobrego.

Wyrok

100 ml pokryje 12% dziennego zapotrzebowania na witaminę C i 16% na wit. K, a zapłacisz jak za zboże. Postaw lepiej na całe owoce i będziesz miał dodatkowo świetną przekąskę.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij