Najlepsze śniadanie na przyrost mięśni? Stek wołowy

Badania sugerują, że poranny stek może pobudzić wzrost mięśni. Dziwny pomysł? Na pewno smaczny.

wołowina fot. shutterstock.com

Polacy przez długie dekady PRL-u nie za bardzo mieli możliwości obcowania z wołowiną na talerzu. Później się to zmieniło i szybko nadrobiliśmy stracone lata, poznając różne rostbefy i antrykoty, ale ostatnio wołowina i diety mięsne znalazły się znów na cenzurowanym. Bycie wege (semi, flexi etc., etc.) jest w modzie, jest eko, jest empatyczne.

REKLAMA

I spoko. Natomiast jeśli Ty tego nie czujesz albo to wszystko razem wzięte jest mniejsze niż Twoja miłość do steków, damy Ci do ręki argument, dzięki któremu łatwiej obronisz swoją wołową kolację. Ba! Nawet wołowe śniadanie. Jak wiemy, białko jest niezbędne dla wzrostu mięśni, ale szybko rozwijająca się dziedzina chronodietetyki coraz częściej pokazuje, że znaczenie ma nie tylko to, ile go spożywasz, ale kiedy. Naukowcy porównali wzrost komórek mięśniowych u gryzoni, które jadły wysokobiałkowy posiłek rano, z grupą kontrolną, której podano białko wieczorem: wzrost mięśni był o 17% większy wśród klubu śniadaniowego. Naukowcy zbadali następnie ludzi i stwierdzili, że funkcje mięśniowe także poprawiły się w grupie spożywającej śniadanie z białkiem (wołowiną), co sugeruje, że nasz codzienny harmonogram posiłków może wymagać odwrócenia.

ZOBACZ TEŻ: Jakość mięsa jest ważna.

Poza tym wołowina zawiera sporo cynku, bez którego nie działałby właściwie Twój układ odpornościowy – tarcza chroniąca przed chorobami. Wchodzi w skład wielu enzymów, a także jest potrzebny do produkcji hormonów, m.in. testosteronu.

Czas na wszystko

Nasz wewnętrzny zegar wpływa nie tylko na pory snu, ale też na pory posiłków.

Duże śniadanie

Ludzie, którzy jedli większe śniadanie i lżejszy posiłek wieczorny, mieli lepszą tolerancję glukozy niż grupa jedząca odwrotnie.

Jedz regularnie

Jedzenie o nieregularnych porach zostało nazwane „metabolicznym jet lagiem”. Stałe pory posiłków to więcej energii, lepszy sen i utrata wagi.

Szejk może poczekać

Nie potrzebujesz białka zaraz po zakończeniu treningu. Twoje posiłki przed i po treningu mogą być oddzielone nawet o cztery godziny bez uszczerbku dla wzrostu mięśni.

SPRAWDŹ TEŻ: Stek wołowy z drukarki 3d?

REKLAMA