Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.1

Redukcja tkanki tłuszczowej: ćwiczenia i dieta

Lato za pasem, a Twojego pasa wciąż jest jakby... za dużo? MH o patenty na skuteczne odchudzanie spytał kulturystów i dostał od nich garść pewnych rad na trwałe zrzucenie brzucha i zamianę tłuszczu w mięśnie. Zacznij gubić wagę już dziś, jeśli na wakacjach chcesz lepiej wyglądać! Poznaj ćwiczenia na redukcję tkanki tłuszczowej!

fot. alexpro9500 2014/shutterstock.com
W maju na konferencji fitness jadłem śniadanie ze znajomymi. To był zwyczajny posiłek, aż do czasu, gdy pojawił się dr Spencer Nadolsky. Spojrzałem na niego, gdy wyciągnął małą wagę, aby zważyć przed zjedzeniem banana.

Wiedziałem, że Nadolsky przygotowuje się do zawodów kulturystycznych. Wiedziałem także, że naturalni bodybuilderzy mają bzika na punkcie swojego żywienia. Nie mają wyboru. Kiedy jesteś już szczuplejszy niż 99,9% populacji, potrzeba nienagannej dyscypliny i olbrzymich wysiłków, aby schudnąć jeszcze bardziej. Mimo to ważenie owocu sprawiło, że spojrzałem na sprawę jeszcze inaczej.

Zawody kulturystyczne to dziwny, lecz fascynujący wyścig. Ciężko to nawet nazwać sportem, biorąc pod uwagę, że celem zawodnika jest wyjść na scenę i pokazać jak największe mięśnie, jak najmniej tłuszczu, a to wszystko w najbardziej estetycznych proporcjach i nienagannie pozując.

To, że większość zawodników była uznanymi sportowcami (Nadolsky był zapaśnikiem w Północnej Karolinie i wyszedł zwycięsko ze sporej liczby pojedynków) lub mogła bez trudu podnieść niepojęte dla zwykłych śmiertelników ciężary na sztandze – to już nie miało znaczenia.

Redukcja tkanki tłuszczowej - rady

Po tym, co widziałem, mogę z dużą dozą pewności stwierdzić, że nikt nie wie tyle o redukcji tkanki tłuszczowej, co ci goście. Dzięki ich radom oraz opublikowanym na łamach czasopisma "International Society of Sports Nutrition" przeglądzie, mamy wszystkie znane badania na temat ich metod i strategii stosowanych przed zawodami. Wśród autorów znalazł się także Alan Aragon, wieloletni doradca Men’s Health do spraw żywienia. Oto, czego się od tych wyjątkowych ludzi:

1. Kilogramy zrzucaj powoli

W dzisiejszych czasach wszystkiego chcemy dużo i szybko. Nie kliknąłbyś w ten artykuł, gdyby tytuł brzmiał "Schudnij w 6 miesięcy, wylewając litry potu na siłowni i jedząc połowę mniej". Przykro mi, ale to właśnie jedyny sposób, aby Twój procent tkanki tłuszczowej był wyrażany liczbą jednocyfrową, a mięśnie złapały trochę opalenizny na plaży.

Tracąc kilogramy szybciej, tracisz także mięśnie. Ryzykujesz także to, że Twój metabolizm spowolni, ponieważ Twoje ciało będzie zmuszone radzić sobie z nagłym "obcięciem" mu dostaw kalorii.

Rozsądnie jest zaplanować zrzucanie około 0,5 -1,0% masy ciała tygodniowo. Przykładowo, ustalmy, że ważysz 90 kg i masz 15% tkanki tłuszczowej. Szybka matematyka i mamy wynik - Twój tłuszcz waży prawie 14 kg. Gdybyś stracił połowę tego tłuszczu, nie tracąc ani grama mięśni, czyli schudłbyś jakieś 7 kg, poziom Twojego "body fat" wyniósłby 8%, a ważyłbyś ok. 84 kg. Byłoby to świetne osiągnięcie.

Trzymajmy się jednak bardziej realistycznego scenariusza: 81 kg wagi i 9% tłuszczu. Aby to osiągnąć, musisz zrzucić prawie 6,3 kg tłuszczu i, niestety, wraz z nim jakieś 2,7 kg mięśni.

9 kg to 10% Twojej wagi początkowej. Tracąc jeden procent tygodniowo, co jest tempem dobrym i rekomendowanym, zrzucanie zajęłoby Ci 10 tygodni. Nie jest tak do końca, ponieważ ten jeden procent tygodniowo będzie oznaczał coraz mniejszą wartość w kilogramach w każdym kolejnym tygodniu. Im chudszy będziesz, tym ciężej będzie Ci jeszcze bardziej schudnąć. Kolejny realistyczny cel: 16 tygodni.

Jak stracić na wadze? Odejmij 500 kcal z Twojej spożywanej ich sumy każdego dnia. Dzięki temu będziesz chudnąć... przez pierwszych kilka tygodni. Potem matematyka bierze w łeb, a Twój metabolizm uczy się kompensować obecną dawkę kalorii.

Ale możesz być od niego sprytniejszy.

STRONA 1 z 2

Komentarze

 (5)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij