[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Sposób na brak energii: pobudzające i zdrowe przekąski

Czujesz, że zaraz uśniesz na biurku? Odpuść sobie kolejną kawę. Lepszym rozwiązaniem będzie wartościowa i zdrowa przekąska, która w kilka minut poprawi Twoje samopoczucie i przywróci siły. Sprawdź, co jeść i pić, aby działać na najwyższych obrotach.

fot. Shutterstock.com
Popołudniowy kryzys

Wszyscy znamy to uczucie, gdy wraca się do pracy po przerwie na lunch. Nie możesz się skupić, poziom energii spada, a jedyne o czym możesz myśleć to gdzie się wygodnie położyć, aby podrzemać pod kocykiem. Masz jednak ważne rzeczy do zrobienia "na teraz": skończyć projekt albo zaprezentować się na spotkaniu biznesowym.

Popołudniowe zmęczenie może być gwoździem do trumny. Brak sił witalnych i doskwierający głód są często "zalewane" kolejnym kubkiem kawy. Błąd. Nie warto też faszerować się napakowanym cukrami batonikiem z automatu. Jasne, odczujesz chwilowe pobudzenie, ale za góra pół godziny znowu dopadnie Cię senność i znużenie.

Nie pozwól, aby ten scenariusz się powtórzył. Przygotowaliśmy dla Ciebie listę 4 rzeczy, które pozwolą Ci błyskawicznie wrócić do gry i sprawią, że skończysz pracę z większym zapasem sił, niż wchodząc rano do biura. Po prostu miej zawsze pod ręką te kilka magicznych produktów, a już nigdy nie będziesz myślał o pójściu spać o godzinie 13:30.

herbata Shutterstock.com
1. Zielona herbata

Kawa pozostaje królową jeżeli chodzi o popołudniowe "pobudzacze", ale nie można zapomnieć w tym zestawieniu o niezwykle korzystnej zielonej herbacie. Jest ona pełna składników odżywczych, których kawie zwyczajnie brakuje.

Jak dowodzą badania, unikalna kombinacja teaniny i kofeiny poprawia kreatywność, zdolność do podejmowania wielu zadań oraz polepsza czas reakcji i skupienie. Ze względu na wpływ teaniny na specyficzne neurotransmitery w mózgu, będziesz pobudzony i skupiony, lecz nie poddenerwowany.

2. Migdały

Pamiętając o ich wysokiej zawartości tłuszczu - migdały nie są Twoim sprzymierzeńcem podczas odchudzania. Naładują Cię jednak potężną dawką energii i będą całkiem wartościową przekąską, ponieważ są mieszaniną protein, błonnika i tłuszczy.

Taka przekąska na pewno będzie zastrzykiem sił oraz pozwoli Ci utrzymać odpowiedni poziom cukru we krwi. Dodatkowo, badania dowodzą, że ludzie jedzący różne orzechy są o 50 procent mniej narażeni na zawał serca.

gorzka czekolada Shutterstock.com
3. Jogurt grecki

Popołudniowe zmęczenie zazwyczaj pojawia się ze swoim partnerem zbrodni – głodem. To wtedy powinieneś sięgnąć po zwykły jogurt grecki. Badania przeprowadzone na Uniwersytecie w Missouri wykazały, że białko wpływa na ośrodek przyjemności w mózgu. Dzięki temu zaspokoisz głód i porzucisz chęć walki o tę resztkę tortu, który widziałeś w lodówce.

Białko pomaga również zachować odpowiedni poziom cukru we krwi poprzez pobudzanie uwalniania glukagonu. Najlepiej zadziała na Ciebie jogurt, który będzie zawierał około 20-25 gramów białka na porcję.

4. Gorzka czekolada

Wydawać by się mogło, że czekolada nie jest raczej dobrym pomysłem dla kogoś kto dba o linię. Wbrew pozorom to właśnie ciemna czekolada może pomóc Ci zwalczyć chęć do podjadania w środku dnia. Zawiera niewielkie ilości kofeiny, ale jej prawdziwa moc pochodzi z fenyloetyloaminy. Ten bioaktywny związek stymuluje uwalnianie dopaminy. To ten sam związek, który powoduje to specyficzne uczucie, gdy się zakochujesz!

Wyniki badań specjalistów z Middlesex University of London dowodzą, że nawet sam zapach czekolady może powodować poprawę umiejętności skupienia uwagi.

MH

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij