[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.7

Sos sojowy - ratunek dla wątroby?

Podpowiadamy czym przyprawić fast food, by zmniejszyć skalę zniszczeń.

sos sojowy Shutterstock.com
Nawet ludzie o IQ średnio rozgarniętego szympansa wiedzą, że regularne chlanie dewastuje wątrobę. Znacznie mniej ludzi zdaje sobie sprawę, że jedzenie tłustego, wysoko przetworzonego żarcia jest dla wątroby porównywalnie szkodliwe. Fatalna dieta jest jedną z głównych przyczyn śmiertelnie niebezpiecznego niealkoholowego stłuszczenia wątroby.

Ale zanim przerzucisz się na quinoę z kiełkami jęczmienia, kup sos sojowy. I używaj. Uczeni z University of California odkryli bowiem, że jeden ze składników sosu sojowego (witamina PQQ) przeciwdziała stłuszczeniu wątroby. Może i kompromisowe rozwiązanie, ale lepsze to niż nic.

Z czym ten sos?

Ciężki weekend? W niedzielę odbuduj wątrobę tym pysznym i regenerującym kurczakiem stir-fry.

Makaron z kurczakiem (2 porcje)

  • makaron jajeczny chiński, 150 g
  • oliwa, 1 łyżeczka
  • piersi kurczaka, 2 
  • brokuł, różyczka
  • jarmuż, garść
  • cebula dymka, kilka
  • czosnek, 2 ząbki
  • marchewka, 2 średnie
  • sos sojowy, 2 łyżeczki
  • mielone chili
  • natka pietruszki

Przepis

1/ Ugotuj makaron zgodnie z instrukcją z opakowania, odcedź i skrop połową oliwy. Odstaw.

2/ Resztę oliwy wylej na patelnię i podsmaż pocięte w paski piersi kurczaka do zrumienienia.

3/ Poszatkuj warzywa, wrzuć na patelnię i – ciągle mieszając – dodaj makaron, kurczaka i sos sojowy.

4/ Podziel na dwie porcje, posyp pietruszką i chili. Na koniec skrop sokiem z cytryny i już. Gotowe.

REKLAMA

REKLAMA

Zdrowotne newsy MH

1. Boost dla bakterii

6 – tyle suszonych śliwek wystarczy zjadać dziennie, by pozbyć się problemów z zaparciami – wynika z badań przeprowadzonych na University of Iowa. Smaczne i zdrowe.

2. Imbir przed randką

Jeśli mimo mycia zębów wciąż masz nieprzyjemny oddech, spróbuj przed wyjściem pożuć plasterek surowego imbiru. Niemieccy uczeni wykazali, że zawarty w tej roślinie 6-gingerol zwiększa wydzielanie enzymów rozkładających w ustach związki siarki. A to właśnie one odpowiadają za cuchnący oddech. Teraz najlepsze: imbir działa już po 15 sekundach!

Co jeszcze? Imbir może skutecznie wspierać spalanie tłuszczu

3. Złota kawa

My w MH wprawdzie wciąż uważamy, że nie ma to jak stare, dobre espresso, ale być może damy się namówić na kawę z kurkumą. Jak bowiem donosi „Journal of Alternative and Complementary Medicine”, kurkuma jest tak samo skuteczna w zwalczaniu bólu, jak ibuprofen. Co więcej, aktywny składnik kurkumy – kurkumina – potrafi przyspieszyć pozbycie się potreningowych zakwasów. Podobno przeciwbólowa kawa najlepiej smakuje z cynamonem i kardamonem.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA