[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.3

Skuteczne odchudzanie: pokonaj tłuszcz bakteriami

Napoleon twierdził, że głodne wojsko to złe wojsko. I przyznajmy mu całkowitą rację. Daj jeść armii bakterii w brzuchu, a pomogą Ci walczyć z balastem. Sprawdź, które produkty pomogą Ci szybciej spalić zbędny tłuszcz i odsłonić dawno nieoglądane mięśnie.

Skuteczne odchudzanie: pokonaj tłuszcz bakteriami(bez foty) fot. lenetstan 2015/Shutterstock
Coraz więcej badań wskazuje, że miliardy mieszkających w ludzkim przewodzie pokarmowym bakterii są kluczowe dla wielu aspektów zdrowia, między innymi dla utrzymania odpowiedniego poziomu tkanki tłuszczowej (wpływają np. na przyswajanie składników odżywczych i kontrolę apetytu).

Różnicę między probiotykami (bakterie) i prebiotykami (ich pożywienie) wyjaśniamy dokładnie na stronie 12, a teraz serwujemy Ci szybki poradnik, dzięki któremu dowiesz się, jak wykarmić armię swoich mikroorganizmów.

 

1. Ogórki kiszone

Kiszonki są świetnym źródłem prebiotyków, ale korniszony – przez zawartość octu – już nie.

2. Arbuz

Jeden kawałek (1/16) dostarczy Ci 1 g prebiotyków. Czyli teoretycznie wystarczy zjeść całego arbuza, żeby dostarczyć dzienną dawkę karmy dla bakterii. Tym jednak razem, zamiast prostoty, zalecamy różnorodność.

3. Fasola szparagowa

Warzywa strączkowe są bogate w skrobię, którą uwielbiają żywić się niezbędne nam bakterie żyjące w przewodzie pokarmowym.

5. Cebula dymka

Dostarczy sporej dawki prebiotycznych fruktanów. Nie odcinaj cebulki, ponieważ to w niej jest ich najwięcej.

6. Por

Przyszła pora na pora: połowa średniego to 5 g prebiotycznej inuliny plus 5 g oligofruktozy, która pomaga kontrolować poziom cukru we krwi.

7. Banany

Każdy banan to prawdziwy magazyn oligofruktozy. Dwa dziennie wesprą pracę bakterii i zredukują wzdęcia.

8. Szparagi

1 kawałek to mniej więcej 1 g prebiotyków. Gotowanie ogranicza efekt ich działania, więc powinno trwać tylko kilka minut (na zielone wystarczy).

9. Czosnek

Już dwa ząbki (zawierają 1 g prebiotyków) wspomogą wzrost pożytecznych bakterii L.reuteri i zwalczą bakterie E.coli (tych chcemy się pozbyć).

10. Topinambur

Bulwy tej rośliny są źródłem solidnej dawki inuliny: jest jej aż 3,5 g na każde 20 g warzywa. Podobnie jak bataty, są świetną alternatywą dla ziemniaków.

Dietetyka też ma swoje mody. Zobacz, jakie pomysły są na topie, a jakie trafiają do lamusa.

minus Stawanie na wadze

To kiepska metoda mierzenia postępów, bo nie daje Ci informacji, z czego składa się Twoje ciało. Ty zaś chcesz pozbyć się tłuszczu, a nie mięśni i wody.

minus 5 posiłków

Nie dziel sztucznie menu na więcej mniejszych posiłków, jeśli nie pasuje Ci to do trybu życia. Ważniejsze, żeby po prostu nie jeść za dużo.

plus Jedzenie na noc

Mała przekąska tuż przed snem(150 kcal kcal wystarczy) pomoże Ci obudzić się następnego dnia z szybszym metabolizmem.

plus Male kroki

Nie stawiaj trudnych do osiągnięcia, odległych w czasie celów. Łatwiej osiągnąć efekt, jeśli podzielisz je na małe kroki. Nie 20 kg w rok, tylko mniej cukru na co dzień.

Departament Zdrowia MH radzi:

American Heart Association stoi na stanowisku, że nie ma wystarczających dowodów naukowych na poparcie tezy o skuteczności napojów, w których cukier zastąpiono sztucznymi słodzikami, w redukcji tkanki tłuszczowej.

Jednocześnie uważa, że ograniczanie ilości cukru w jedzeniu jest kluczowe dla utrzymania jej zdrowego poziomu. Dopóki naukowcy ostatecznie nie wyjaśnią tej kwestii, stosuj naturalne zamienniki cukru: stewia i ksylitol są OK.

Szukając magicznych sposobów na zrzucenie zbędnego balastu, można się naprawdę pogubić w ogromie proponowanych rozwiązań. Zamiast przeczesywać internet w poszukiwaniu cudownych diet, zobacz 40 patentów na szybkie schudnięcie.

 MH 09/2014

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij