[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.5

Skuteczne odchudzanie: oblicz zapotrzebowanie kaloryczne (BMR)

Wystarczy tylko spalać trochę więcej kalorii, niż się zjada, i tyle. No dobra, wiemy, że łatwo mówić, trudniej zrobić. Sprawa będzie dużo prostsza, jeśli będziesz wiedział, ile paliwa potrzebujesz na co dzień. Oto prosty sposób, byś obliczył potrzebną Ci dawkę energii. 

Skuteczne odchudzanie: oblicz, ile energii potrzebujesz fot. Shutterstock
Najpierw oblicz, ile powinieneś ważyć.

Właściwy ciężar ciała zależy od budowy, proporcji tłuszczu i mięśni oraz wieku. Aby określić typ budowy ciała, weź do ręki centymetr krawiecki i zmierz obwód ręki powyżej nadgarstka w miejscu, gdzie zgina się dłoń.

 

Mężczyźni o drobnej budowie mają obwód poniżej 15,5 cm, mężczyźni średniej budowy – od 15,5 do 17,5 cm, a mocnej budowy powyżej 17,5 cm. Weź pod uwagę wiek. Od 30. roku życia metabolizm zwalnia, dlatego po 40-tce możesz do prawidłowej wagi dodać 5%.

A teraz w tabeli po prawej stronie sprawdź, jakie jest Twoje zapotrzebowanie na energię. W ten sposób możesz precyzyjnie określić stan wyjściowy i ewentualnie podjąć decyzję o zbijaniu wagi.

Basal Metabolic Rate(BMR), czyli ile energii potrzebujesz

Oblicz swoje podstawowe, spoczynkowe zapotrzebowanie na energię wg następującego wzoru: 66 + (13,7 x Twoja waga w kilogramach) + (5 x Twój wzrost w cm) – (6,8 x Twój wiek w latach) = BMR. Teraz dostosuj to do swojego stylu życia.

1. Jeżeli życie spędzasz przed telewizorem i ćwiczysz sporadycznie albo wcale = BMR x 1,2

2. Jesteś umiarkowanie aktywny (lekkie ćwiczenia, spacery 2-3 razy w tygodniu, praca biurowa) = BMR x 1,375

3. Średnia aktywność (ćwiczenia 3-5 razy w tygodniu, praca biurowa) = BMR x 1,55

4. Duża aktywność (intensywne ćwiczenia 6-7 razy w tygodniu, praca w ruchu) = BMR x 1,725

5. Bardzo wysoka aktywność (bardzo intensywne treningi + ciężka praca fizyczna) = BMR x 1,9 

Jak każdy facet, z pewnością lubisz dobrze zjeść. To żadna zbrodnia. Problem zaczyna się, gdy na brzuszku pojawia się oponka, a wejście na drugie piętro w biurze, jawi Ci się jako wyzwanie. Mamy jednak dobrą wiadomość. Nie musisz się głodzić i otaczać milionem sałatek, by schudnąć. Oto 5 ociekających tłuszczem i prawdziwie męskich przepisów, które pomogą Ci...schudnąć.

MH 04/2013

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij