[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
  • Men's Health

  • Dieta

  • Siemię lniane, małe piwo i spacery: korzyści dla zdrowia i formy

REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Siemię lniane, małe piwo i spacery: korzyści dla zdrowia i formy

Masz kłopoty z nadciśnieniem? Uczeni twierdzą, że od rozwiązania problemu może dzielić Cię zaledwie kilka łyżek.

siemię lniane fot. Shutterstock
Te niepozorne ziarenka mogą wywołać całkiem sporą zmianę. Australijscy naukowcy zmierzyli, że u ludzi jedzących 2-4 łyżki stołowe siemienia lnianego dziennie ciśnienie tętnicze spadło średnio o 3,4 pkt. Uczeni tłumaczą ten pozytywny efekt zawartością kwasu alfa-linolenowego (ALA), należącego do grupy omega-3.

W pakiecie możesz dostać również zmniejszenie ryzyka zachorowania na raka – dzięki obecności lignanów, które mogą redukować ilość wolnych rodników. Wszystkie te wartości ukryte są w twardej skorupce, więc przed jedzeniem ziarenka siemienia najlepiej zmielić.

W internecie możesz znaleźć informacje, że wydzielają się wtedy toksyczne substancje, ale, po pierwsze, proces ten możesz powstrzymać, zalewając je gorącą wodą, a po drugie, przy jedzeniu zalecanych ilości nie ma żadnego niebezpieczeństwa. 

REKLAMA

REKLAMA

Piwo, jak pić piwo Piwo w niczym nie ustępuje innym trunkom - żeby w pełni docenić jego smak i aromat, musisz nauczyć się pic je należycie!
Zdrowy układ krwionośny? Zdrowie!

Nie pamiętamy, kiedy jakaś informacja ucieszyła nas tak jak ta. Włoscy badacze uważają, że picie niewielkich ilości piwa może mieć pozytywny wpływ na układ krwionośny.

Pamiętaj jednak, że kluczowe jest tutaj słowo: niewielkich. Wiemy, że można je różnie interpretować, podajmy więc ilość rekomendowaną przez naukowców: maks. 2 puszki po 330 ml lekkiego piwa o zawartości alkoholu 4%. 

Spalaj tłuszcz na autopilocie

Zobacz, jak dużo kalorii możesz spalić w ciągu dnia bez żadnego treningu: 

303 kcal - Jedź do pracy rowerem zamiast samochodem (40 minut). 

82 kcal - Rozmawiaj przez telefon, chodząc, a nie siedząc (30 minut).

29 - Przejdź się do kolegi, zamiast do niego dzwonić (15 razy). 

70 - półgodzinny spacer z psem (najlepiej zamiast Facebooka!).  

123 - Rozciągaj się, oglądając ulubiony serial (45 minut).  

50 - Nazwijmy ten trening horyzontalnym kardio (20 minut). 

Spalone = 657 kcal (kalkulacja dla 80-kg mężczyzny)

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij