[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Ser żółty: ile dziennie możesz go jeść?

Najszybsza droga do lepszej sylwetki i mocnych kości czy zatorów w tętnicach? Ze ściągą MH obierzesz właściwy kurs.

żółty ser fot. Shutterstock
Żółty ser zawiera dużo nasyconych tłuszczy. Jeśli jesz go za dużo, obciążasz serce i ryzykujesz cukrzycę.

Ponad 40 g dziennie - za dużo

Gdy przekroczysz dawkę 40 g, ser przestaje Ci sprzyjać i zaczyna być szkodliwy. W świecie serów to właśnie twarde zawierają najwięcej tłuszczu, kalorii i cholesterolu.

Tylko 30% kcal w Twoim jadłospisie powinno pochodzić z tłuszczów. Dla przeciętnego faceta oznacza to 95 g tłuszczu dziennie, z czego tylko 8 g mogą stanowić tłuszcze nasycone.

Tymczasem te stanowią aż 60% tłuszczów w serze. "40 g sera to 125 kcal, ale zawsze możesz sięgnąć po ser typu light, a wtedy wartość ta spadnie do około 40 kcal" – zapewnia dr Pieczyńska. Ale gdy uparcie przekraczasz zalecane przez specjalistów dawki, narażasz się na otyłość, cukrzycę i choroby serca.

30-40 g dziennie - w sam raz

30-40-gramowy kawałek żółtego sera zaspokoi 30% Twojego dziennego zapotrzebowania na wapń. Co więcej, tych kilka plasterków zawiera więcej budującego mięśnie białka niż wszystkie inne produkty mleczne.

Pogryzając żółty ser, dostarczysz sobie również poprawiającej wzrok witaminy A i wzmacniającego kości fosforu. Jedząc ser, chronisz także swoje serce – dzieje się tak za sprawą zawartego w nim chromu, który odgrywa ważną rolę w obniżaniu stężenia cholesterolu.

30 g - za mało

Gdy Twoja dzienna dawka nabiału spada poniżej 30 g, narażasz się na braki wzmacniającego kości wapnia.

"Aby pokryć swoje dzienne zapotrzebowanie na wapń, powinieneś zjeść po dwa plastry sera twarogowego i żółtego lub wypić co najmniej szklankę odtłuszczonego mleka i kubek jogurtu" – mówi dr Joanna Pieczyńska z Katedry Bromatologii i Dietetyki Akademii Medycznej we Wrocławiu.

Co więcej, badacze z Brytyjskiej Rady do spraw Nabiału twierdzą, że 10 g żółtego sera po posiłku pomaga przeciwdziałać niszczącemu wpływowi kwasów na Twoje zęby.

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij