Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.8

Rtęć w rybach: jak to właściwie jest?

W rybach jest coraz więcej szkodliwej rtęci, ale nasza ściąga pozwoli Ci jeść je i budować mięśnie bez obawy, że zaczniesz świecić.

ryba z sałatką fot. Shutterstock
Zobacz też: Czy ryby są zdrowe? Jakie jeść?

Ryby nie mają lekko. Pływają w zanieczyszczonych wodach i dźwigają na swoich płetwach coraz większy ładunek rtęci, która w dużych ilościach niekorzystnie oddziałuje na nasz układ nerwowy. Zamiast jednak wykreślać je z menu (to najlepsze źródło kwasów omega-3, których zwykle jemy o wiele za mało, oraz białka), rzuć okiem na naszą ściągę i zrób sprytne zakupy.

Oprócz ryb o niskiej zawartości tego metalu do koszyka wrzuć paczkę czarnej herbaty. Czasopismo "Archives of Environmental & Occupational Health" cytuje badania, z których wynika, że grupa kontrolna pijąca dziennie 6 filiżanek herbaty przyswoiła o wiele mniej rtęci niż osoby niemające jej w menu.

W sieci

Im większa ryba, im dłużej żyje i im wyżej jest w łańcuchu pokarmowym, tym więcej gromadzi się w niej rtęci. Ta szybka ściąga pozwoli Ci znaleźć najbezpieczniejsze gatunki (przy okazji podajemy ilość białka).

  • Tilapia 26 g białka 0,004 g rtęci
  • Sardynka 20,6 g białka 0,01 g rtęci
  • Śledź 16,3 g białka 0,048 g rtęci
  • Dorsz 22,1 g białka 0,066 g rtęci
  • Tuńczyk 23 g białka 0,311 g rtęci

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij