[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.8

Rtęć w rybach: jak to właściwie jest?

W rybach jest coraz więcej szkodliwej rtęci, ale nasza ściąga pozwoli Ci jeść je i budować mięśnie bez obawy, że zaczniesz świecić.

ryba z sałatką fot. Shutterstock
Zobacz też: Czy ryby są zdrowe? Jakie jeść?

Ryby nie mają lekko. Pływają w zanieczyszczonych wodach i dźwigają na swoich płetwach coraz większy ładunek rtęci, która w dużych ilościach niekorzystnie oddziałuje na nasz układ nerwowy. Zamiast jednak wykreślać je z menu (to najlepsze źródło kwasów omega-3, których zwykle jemy o wiele za mało, oraz białka), rzuć okiem na naszą ściągę i zrób sprytne zakupy.

Oprócz ryb o niskiej zawartości tego metalu do koszyka wrzuć paczkę czarnej herbaty. Czasopismo "Archives of Environmental & Occupational Health" cytuje badania, z których wynika, że grupa kontrolna pijąca dziennie 6 filiżanek herbaty przyswoiła o wiele mniej rtęci niż osoby niemające jej w menu.

W sieci

Im większa ryba, im dłużej żyje i im wyżej jest w łańcuchu pokarmowym, tym więcej gromadzi się w niej rtęci. Ta szybka ściąga pozwoli Ci znaleźć najbezpieczniejsze gatunki (przy okazji podajemy ilość białka).

  • Tilapia 26 g białka 0,004 g rtęci
  • Sardynka 20,6 g białka 0,01 g rtęci
  • Śledź 16,3 g białka 0,048 g rtęci
  • Dorsz 22,1 g białka 0,066 g rtęci
  • Tuńczyk 23 g białka 0,311 g rtęci

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij