[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Rotacja węglowodanami: główne strategie

Rozszyfrowujemy angielskie nazwy, które nie dorobiły się jeszcze polskich odpowiedników.

makaron fot. Shutterstock

1. Carb cycling

To najprostsza forma rotacji węglowodanami, która nie zwraca uwagi na ich rozłożenie w ciągu dnia. Po prostu jemy ich więcej w dni treningowe, a kiedy mamy wolne, zmniejszamy ich ilość.
Szczegóły tej diety w osobnym artykule

2. Carb targeting

Ten model rotacji węglowodanami polega na tym, że w dni treningowe praktycznie całodniową dawkę węgli zjada się w posiłkach przed ćwiczeniami i po nich, niezależnie od pory dnia. W pozostałych posiłkach niepodzielnie rządzą już białko i tłuszcz. Przed treningiem węgle są zazwyczaj podawane w formie skrobiowej (złożonej), a po ćwiczeniach w formie prostej. Dzięki temu zapewniamy bardziej stabilne dostawy energii w trakcie wysiłku, a po nim przyspieszamy regenerację.

3. Carb backloading

Ten sposób koncentruje się na minimalizowaniu wydzielania insuliny. W zależności od zapotrzebowania węglowodany są skoncentrowane w ostatnim posiłku w ciągu dnia lub mogą trafić również do posiłku po intensywnym treningu, a także do popołudniowego. Generalnie są usytuowane wyłącznie w drugiej części dnia. Posiłki w pierwszej (przeważnie do godziny 12, maksymalnie do 14) są komponowane w formule białkowo-tłuszczowej. Ta opcja jest zazwyczaj najlepsza dla osób, które ćwiczą mniej intensywnie, a ich treningi odbywają się po południu lub wieczorem.

REKLAMA

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij