[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Ramen w domu: japońska zupa budująca mięśnie [Poradnik]

Japońska zupa z wkładką jest jednym z najbardziej popularnych fast foodów na świecie. I jednym z najbardziej smakowitych i najzdrowszych. W domu składamy hołd samurajom.

ramen fot. Shutterstock

1. Wielkość wyboru

Kiedyś ramen był chińską zupą, potem przejęli go Japończycy i rozsławili na świecie, ale i jedni, i drudzy trzymali się podstawowej zasady: ramen to katedra smaku i buduje się ją powoli, od podstaw. Niezliczona ilość dodatków, których możesz użyć, oszałamia, ale spieszymy z podpowiedzią. Szykuj pałeczki!

Kurczak

Mielone i usmażone mięso z kurczaka nie wygląda może najlepiej na Instagramie, ale wymaga krótszej obróbki i zachowuje przez to więcej wartości. Np. potasu, który jest niezbędny do produkcji energii.

Tofu

Niskokaloryczne, bezglutenowe, bogate w minerały i napakowane egzogennymi aminokwasami – nic tylko jeść garściami. Przed gotowaniem zawiń je w papierowy ręcznik i odstaw na 15 minut przyciśnięte czymś, żeby pozbyć się nadmiaru wody.

Wieprzowina

Włóż łopatkę lub karczek do żaroodpornego naczynia, zalej wodą z sosem sojowym i cukrem, po czym wstaw do piekarnika 160°C na 2-3 godziny. Wyjmij, zawiń w folię i wstaw do lodów – powstanie smaczna żelatyna i mięso będzie się lepiej kroić.

Wołowina

Polędwica wołowa tania nie jest, to fakt, ale każdy kęs wart jest swojej ceny. Po pierwsze – smak, po drugie – ilość białka (ok. 26-30 g w małym steku), a po trzecie – imponująca ilość witaminy B, która poprawia syntezę białek i metabolizm.

2. Esencja ramenu

Od Tokio przez Nowy Jork, Londyn, Paryż do Warszawy lub Wrocławia dobry ramen opiera się na dobrym bulionie. Zawodowcy doradzają, co następuje: upiecz kurczaka i rozbierz go, zostawiając kości. Potraktuj je trzonkiem ciężkiego noża lub tłuczkiem, żeby ułatwić wydostawanie się szpiku w wodzie.

Wrzuć kości do garnka, zalej 2 l wody i postaw na bardzo małym ogniu. W szatkownicy do przypraw zmiażdż wodorosty kombu i suszone grzyby shitake, a następnie wrzuć je do garnka razem z porem i imbirem.

Gotuj najdłużej, jak możesz – nawet cały dzień. Podawaj koniecznie ze świeżym makaronem i w gorących miseczkach. Aha, głośne siorbanie podczas jedzenia uznawane jest w Japonii za oznakę uznania.

REKLAMA

REKLAMA

ramen fot. Shutterstock

3. Wielka improwizacja

Ramen nie ma sformalizowanego, jednego przepisu i każdy kucharz wnosi do niego coś własnego. Jednak główna zasada obowiązuje we wszystkich wersjach: im dłużej gotujesz wywar, tym ma więcej smaku, i im krócej makaron, tym ma lepszą konsystencję.

Baza rosołu różni się: czasem są nią kości kurczaka lub wieprzowe, innym razem mięso drobiowe, wołowe lub ryb z dodatkiem pasty miso, ale finał jest zawsze ten sam. Aromatyczny i odżywczy.

Dopasuj makaron

Dobry ramen i dobry makaron to małżeństwo doskonałe. Znajdź taki, którego szukasz.

Udon Gruby makaron z pszennej mąki, z małą ilością tłuszczu i o niskim indeksie glikemicznym. Zapewnia energię przez długi czas.

Soba Cienki makaron z gryki, a więc bezglutenowy. Zawiera rutynę i kwercetynę (działające antyrakowo) i obniża ciśnienie krwi.

Ryżowy Nie ma aż tylu witamin i minerałów, ale za to jego brązowe odmiany biją konkurencję pod względem ilości błonnika.

Zobacz też: 4 przepisy na idealny ramen [Kliknij]

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij