[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.4

Przekąski do piwa [Najlepsze i najgorsze]

Zaprosiłeś kumpli na mecz. Do piwa podaj zdrowe przegryzki, które – nawet jeśli nasi zawalą mecz – poprawią samopoczucie.  

przekąski, dieta, piwo To nie piwo jest tuczące, ale jego towarzystwo.
Seler naciowy  minus 

Zawiera witaminy A, B1, B2, a także wapń, fosfor i krzem. Łodygi selera bogate są w magnez, żelazo i karoten. Zmniejszają apetyt i – uwaga – zwiększają potencję.

REKLAMA

Jabłko suszone  minus 

Mają właściwości oczyszczające, zawierają witaminy A i B1, ale też potas, wapń, fosfor i sód. Hamują fermentację pokarmów i namnażanie bakterii w układzie trawiennym; pektyna zawarta w jabłkach zmniejsza poziom cholesterolu i pomaga usuwać trujące substancje; jabłka świetnie pasują do lżejszych, mniej gorzkich gatunków piw.  

Zielone oliwki  minus 

Z czosnkiem mają mniej tłuszczu niż czarne, a wśród oliwek nadziewanych te z czosnkiem są najmniej kaloryczne – 100 g to tylko 142 kcal, 1,4 g białka, 15,7 g tłuszczu i 1 g węglowodanów; mają mnóstwo witaminy A i E, która jest naturalnym przeciwutleniaczem, poza tym dostarczają ci sporo wapnia, soli mineralnych oraz mikroelementów (sodu, fosforu, magnezu, żelaza i jodu).

Zdrowe chrupanie: 9 smacznych przekąsek

Chipsy o smaku bekonu  minus 

Smak bekonu to nic innego, jak sztuczne dodatki; nie dość że potwornie kaloryczne (100 g = 535 kcal!), to jeszcze niezdrowe – zawierają akryloamid, który jest stosowany np. do produkcji betonu i działa rakotwórczo. W jednej paczce chipsów jest go 500 razy więcej niż dopuszczają normy Światowej Organizacji Zdrowia.

Paluszki słone  minus 

Podobnie jak inne tradycyjne dodatki do piwa są bombą kaloryczną – zjadając ich 100 g (a wiesz, że to żadna sztuka), dostarczasz sobie aż 389 kcal, oprócz tego 11 g białka, 72,8 g węglowodanów i 6 g tłuszczu; Oprócz tego są stanowczo za słone – odpuść sobie!

Orzeszki z papryką  minus 

Prażone bez tłuszczu – nie daj się zwieść napisowi na torebce „bez tłuszczu” – w 100 g orzeszków jest aż 598 kcal. Zawierają też 26 g białka, 16,7 g węglowodanów, dużo wapnia (67 g), magnezu (167 g), fosforu (410 g) i selenu (4 μg). Zastanów się jednak, czy warto, skoro dodatkowo zjadasz 50 g tłuszczu!

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij