[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Dieta na płodność. Co jeść, aby zwiększyć szansę na zapłodnienie?

Obawiam się, że mogę mieć z płodnością. Co jeść, aby ją poprawić?

płodność Shutterstock.com
"Odpowiednia dieta jest jednym z tych czynników, które pozytywnie wpływają na jakość nasienia. Tzw. dieta na płodność powinna dostarczać „dobrych” węglowodanów (pełnoziarniste produkty zbożowe, warzywa), zdrowych tłuszczów (ryby, oleje roślinne, orzechy, nasiona, pestki, awokado), odpowiednich ilości białka z różnych źródeł (zarówno zwierzęcych, jak i roślinnych)" - wylicza Renata Kusińska-Sitarz, dietetyk kliniczny z Ogólnopolskiego Centrum Zaburzeń Odżywiania.

Dieta na płodność

Dodaje, że ważne jest też dostarczenie odpowiednich ilości selenu (soczewica, owoce morza, łosoś, jajka), witaminy E (oleje roślinne, orzechy laskowe, pestki dyni, nasiona słonecznika), cynku (orzechy, nasiona, owoce morza, mięso, jaja) witaminy D (ryby, jaja) i antyoksydantów (wit. A, C, E, selen, cynk).

(Zobacz: Witamina D - czy naprawdę jest sekretem zdrowia?)

"Nie można zapomnieć także o warzywach i owocach, które są źródłem wielu z wyżej wymienionych witamin i składników mineralnych, a także błonnika. Ich odpowiednie spożycie ma bardzo duże znaczenie w diecie mającej poprawić płodność. A spożywanie produktów dobrych jakościowo, w tym organicznych, z upraw ekologicznych, będzie dodatkową zaletą diety na płodność" - podkreśla Kusińska-Sitarz.

Według Environmental Working Group 12 najbardziej zanieczyszczonych warzyw i owoców z upraw konwencjonalnych to: truskawki, szpinak, nektarynki, jabłka, winogrona, wiśnie, gruszki, pomidory, seler, ziemniaki, słodka papryka i ostra papryka.

REKLAMA

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij