[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.0

Probiotyki - suplement czy ściema?

Probiotyczne suplementy diety są coraz popularniejsze, ale badania sugerują, by podchodzić do nich ostrożnie, bo zamiast Twoich bakterii mogą wspierać tylko portfele producentów.

kultury bakterii Kontrola NIK wykazała, że na 11 suplementów w 4 wykryto szczepy bakterii niewykazane w składzie, a w 4 ilość bakterii była za niska.

Bakterie bez kultury

Wygodnie jest myśleć, że wystarczy łyknąć pigułkę i sprawa załatwiona: nie trzeba już przejmować się tym, co ląduje na talerzu. Ale badania naukowców z uniwersytetu w Kopenhadze pokazują, że to może być droga donikąd. Obserwowali oni zmiany w składzie mikroflory jelitowej po przyjmowaniu siedmiu różnych probiotycznych suplementów diety i okazało się, że nie wywołały one żadnego efektu - zmian w mikroflorze jelitowej.

PRZECZYTAJ TEŻ: Czy bakterie to samo zło?

REKLAMA

Z późniejszych doświadczeń badaczy z Izraela wynika, że u jednych osób bakterie z probiotyków kolonizowały przewód pokarmowy, ale u drugich już nie. I nie znaleźli oni odpowiedzi na pytanie, które z cech osobniczych decydują o tym, czy bakterie się przyjmą. Chcesz naprawdę wspomóc swoją mikroflorę? Postaw na różnorodną, nieprzetworzoną dietę pełną warzyw, owoców i produktów pełnoziarnistych oraz fermentowanych. Suplementy na razie nie są w stanie jej zastąpić.

Tylko w całości

10 – tyle procent jajka trzeba zjadać. Czyli nie grymasimy na żółtka, panowie! Nie dość, że mają mnóstwo cennych składników, to jeszcze w duecie z białkami lepiej wspierają budowę mięśni niż same białka.

Partia Zielonych

Czasopismo „Neurology” podaje, że jeśli się do niej zapiszesz, zwiększysz szanse na sprawny umysł. Wpisowe jest niewysokie, bo to 1 porcja zielonych warzyw liściastych, przyjmowana codziennie przez 5 lat. Długo? Może, ale efekt też jest konkretny, bo testy pokazały, że starsi ludzie odmłodzili mózg o 11 lat w porównaniu do tych, którzy nie grali w zielone. Poniższe patenty dodatkowo wesprą mózg.

Daj cynk

Jego deficyt zwiększa ryzyko choroby Alzheimera. Znajdziesz go np. w orzechach i nasionach.

W kupie raźniej

Dbaj o kumpli. Podtrzymywanie relacji z zaufanymi ludźmi pomaga dbać o funkcjonowanie mózgu.

Ze smakiem

Kurkumina, czyli aktywna substancja w curry, przedłuża gwarancję na działanie centralnej jednostki sterującej.

Dawaj na matę

Są badania pokazujące związek między jogą a sprawnym umysłem. MH to rozszerza – bądź ogólnie aktywny.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij