[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

  • Men's Health

  • Dieta

  • Potreningowe szoty, awokado i dieta Matuzalema - korzyści dla zdrowia

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Potreningowe szoty, awokado i dieta Matuzalema - korzyści dla zdrowia

To pierwszy raz, gdy zachęcamy was do machnięcia kilku luf po treningu. Oczywiście pod warunkiem że będą to shoty espresso. 

espresso shoty fot. Shutterstock
Po treningu powinieneś zjeść białko, żeby naprawić mięśnie, oraz węglowodany, aby odbudować zapasy glikogenu, czyli paliwa, z którego w pierwszej kolejności korzystasz podczas wysiłku. Australijscy naukowcy są zdania, że ten ostatni proces możesz przyspieszyć, jeśli oprócz węgli w shake'u znajdzie się kofeina.

W przeprowadzonym przez nich doświadczeniu badani przyjęli po 8 mg kofeiny na kilogram masy ciała, co dla faceta o wadze 75 kg odpowiada mniej więcej 6 filiżankom espresso. Taka eksperymentalna dawka na co dzień to o wiele za dużo, ale jeśli zmniejszycie ją o połowę, powinno być OK. 

66% – o tyle możesz przyspieszyć napełnianie zbiorników glikogenu, jeśli w Twoim shake'u po treningu oprócz węglowodanów znajdzie się kawa.

Zrób to sam

Nie musisz wydawać fortuny na markowy ekspres ani nabijać kabzy właścicielowi hipsterskiej kawiarni. Dobrą kawę zrobisz w domu. 

1. Chłodzenie 

Zmiel ziarna (więcej przeciwutleniaczy) i trzymaj je w lodówce.

2. Niskie ciśnienie

Wsyp 1 łyżkę jasno palonej kawy do aeropressu lub zaparzacza.

3. Zalewanie

Zalej 40 ml wrzątku schłodzonego przez 30 s. Powtórz 3 razy.

4. Wstrząśnięcie

Odcedź, wlej do szejka swojego codziennego i ciesz się efektami. 

STRONA 1 z 2

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij