[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.9

Płatki śniadaniowe: buszujący w zbożu

Płatki śniadaniowe z mlekiem. Pożywne śniadanie? Jasne. Zdrowe? Niekoniecznie. W reklamach z pozoru tryskają zdrowiem i energią. Rzeczywiście mogą kryć niebezpieczeństwo. Poznaj bliżej płatki śniadaniowe, które zajadasz ze smakiem każdego ranka.

płatki śniadaniowe fot. Szasz-Fabian Ilka Erika 2015/shutterstock
Nie ma nic prostszego niż wlać w siebie z samego rana miskę mleka z płatkami śniadaniowymi. Zapycha w mig i pozwala Ci wierzyć, że zdrowo jesz. Jeśli wiarę chcesz zamienić w pewność, musisz wiedzieć o płatkach więcej.

Badania pokazały, że niektóre są bogate w antyoksydanty, wspierające mechanizmy obronne. Ale są i takie, które mogą zwalniać metabolizm, zwiększać Twoją wagę, a nawet wprawiać w naprawdę podły nastrój.

1. Poznaj język etykietek

Wędrując w supermarkecie wzdłuż półek z płatkami, możesz czuć się jak w świątyni zdrowia. Co zrobić, by rzeczywistość nie okazała się piekłem? Kupuj tylko takie płatki, które mają co najmniej 3 g błonnika na 100 g i nie więcej niż 200 kcal. Ważne jest też. by porcja nie zawierała więcej niż 8 g cukru – mówi dietetyk Sari Greares. W ten sposób masz szansę, że Twoja waga nie wskaże więcej, niż chcesz, a na dodatek unikniesz porannego burczenia w brzuchu.

2. Rozmiar ma znaczenia

Bądź realistą! Jeśli będziesz jadł z miski wielkości satelity, wcześniej czy później odczujesz to w pasie. Zalecana porcja płatków to 30 g, czyli wielkość pięści. Badania pokazały, że jedzenie takiej samej porcji z mnieszej miski powoduje większe uczucie sytości. Może chodzić o to, byś miał świadomość, że zjadłeś pełen talerz. Zainwestuj więc w nowe, mniejsze talerze i miski. Przekonasz się, że pudełko płatków wystarczy Ci na dłużej. 

3. Mleko potrzebuje sojuszników

Mleko dostało po łapach. Jest oskarżane o wszystko: od problemów ze skórą po kłopoty z sercem i żołądkowe rewolucje. Z drugiej strony, fakty są takie, że miska mleka to całkiem spora dawka protein. Co robić? Jeśli krótko po śniadaniu czujesz orkiestrę w brzuchu, następnym razem dodaj do płatków łyżeczkę siemienia lnianego i orzechów włoskich. Siemię sprawi, że dłużej będziesz syty, a orzechy dostarczą zdrowych dla serca tłuszczów jednonienasyconych. 

MH 05/2012 

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij