Pieczony kurczak musakhan [Kuchnie świata]

To palestyńskie danie  dostarczy 300 g białka  i 1,5 kg niepowtarzalnego,  bliskowschodniego smaku.

kurczak, przepisy Men's Health

Składniki na mieszankę przypraw:

  • strąki kardamonu, 3
  • goździk, 1
  • nasiona kopru włoskiego, ½ łyżeczki
  • płatki chili, szczypta
  • mielona kolendra, ½ łyżeczki
  • mielony kumin, 1 łyżeczka
  • sól, 1 łyżka
  • brązowy cukier, 1 łyżka
  • mielony cynamon,1 łyżeczka
  • świeżo mielony czarny pieprz, 3 obroty młynka

Sposób

Przygotuj swoją mieszankę przeciwutleniaczy do wcierania. Na suchej patelni upraż strąki kardamonu, goździka i nasiona kopru włoskiego, aż zaczną intensywnie pachnieć. Odstaw, żeby ostygły, zblenduj  na grubo z płatkami chili i wymieszaj (już bez blendowania) z resztą składników z listy obok.

REKLAMA

Składniki na kurczaka:

  • kurczak, 1,5-1,8 kg
  • sól, czarny pieprz
  • cytryna, ½
  • oregano, 3-4 łodygi
  • czosnek, ½ główki + 1 starty ząbek
  • czerwona cebula, 3
  • melasa z granatu, 2 łyżki
  • musztarda Dijon, 1 łyżeczka
  • oliwa extra virgin, 80 ml
  • mielony sumak, 1½ łyżki
  • orzeszki pini, 2 łyżki, uprażone
  • płatki migdałów, 1 łyżka, uprażone
  • mieszanka przypraw Za’atar, ½ łyżki
  • natka pietruszki, garść

Sposób

Przygotuj grill, by osiągnął temperaturę 180 °C,  ale pozostaw strefę bez bezpośredniego kontaktu z węglem. Natrzyj kurczaka przygotowaną mieszanką przypraw i nadziej go połówką cytryny, oregano i czosnkiem. Połóż kurczaka (lub postaw na stojaku) w strefie bez węgla, dołóż drewienka do żaru, żeby uzyskać dymny aromat, i zamknij pokrywkę. Piecz 1,5 godziny, aż soki po nakłuciu będą klarowne, a temperatura wewnątrz mięsa wyniesie 70 °C. Cebule połóż na rozżarzonych węglach i obracaj od czasu do czasu, aż zmiękną.

Wymieszaj ze sobą melasę, musztardę, starty ząbek czosnku i 50 ml oliwy. Wyjmij cebule z ognia, a kiedy trochę ostygną, zdejmij zwęgloną warstwę i pokrój je na kawałki wielkości kęsa. Dopraw solą, pieprzem i sumakiem,  a na koniec skrop dressingiem z melasy. Aby podać kurczaka w stylu musakhan, rozgrzej grill do 220 °C. Na podpłomykach lub chlebkach pita rozłóż cebulę z melasą, kawałki kurczaka, skrop całość resztką oliwy i posyp uprażonymi orzeszkami pini i migdałami. Grilluj  4-5 minut i podawaj  z posiekaną natką pietruszki na wierzchu.

Patenty

1. Połącz go z kuskusem, koperkiem, kolendrą, natką pietruszki, szalotką, kuminem i sokiem z cytryny, jeżeli chcesz mieć lekkie przedtreningowe paliwo.

2. Zrób kanapkę z kurczakiem, tahini, piklami, ziołami i sosem chili. Związki przeciwzapalne w paście tahini przyspieszają regenerację mięśni.

3. Na kościach ugotuj wywar, dodaj poszarpane mięso z kurczaka, ugotowany ryż i kawałki grillowanego bakłażana.

4. Grillowane papryki i dymki wraz z poszarpanym mięsem z kurczaka włóż do chlebka z kieszonką i dodaj majonez wymieszany z keczupem. To będzie Twoja dawka węglowodanów po kardio.

5. Podsmaż kurczaka z cebulą i wymieszaj z sałatą. Skrop oliwą, tahini i dodaj ziarna, orzechy oraz swoje ulubione zioła.

6. Startego kalafiora podsmaż na patelni z oliwą. Dodaj ciecierzycę, sok z cytryny, mięso, natkę i pestki z granata.

Zobacz również:
Kettlebell w wersji amerykańskiej różni się od wersji rosyjskiej nie tylko zakresem ruchu odważnika. Warto się z nią bliżej poznać. 
ZOBACZ WIĘCEJ
REKLAMA