[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Pieczarki - superfood, który wzmocni Twoją odporność

Po jakiego grzyba? Ano po pieczarki. Trzeba sięgać po nie jak najczęściej, bo według naukowców wspomagają odporność.

pieczarki fot. Shutterstock
Może się wydawać, że im jedzenie bardziej egzotyczne i drogie, tym większe szanse na osiągnięcie upragnionego statusu superfood. Spieszymy donieść, że to nieprawdziwa nieprawda. Niniejszym przyznajemy go bowiem najzwyczajniejszym i tanim jak barszcz pieczarkom.

Czynimy to za badaczami z amerykańskich uniwersytetów Pennsylvania State i Arizona State, którzy uważają, że te grzyby, prawdopodobnie dzięki zawartości charakterystycznych polisacharydów, mogą stymulować produkcję limfocytów T, odpowiedzialnych za odporność organizmu. Efekt osiągnięty u zwierząt był, co prawda, słabszy niż na wyizolowanych komórkach, ale nadal występował. Naukowcy szacują, że aby go osiągnąć, człowiek powinien zjadać porcję około 100 g pieczarek.

Rada MH: Pieczarki trzymaj na słońcu, bo dochodzi w nich do syntezy witaminy D, a jej źródeł w żywności jest na tyle mało, że każde jest cenne.

REKLAMA

Tym tymiankiem

Doprawiaj nim co Ci tylko przyjdzie do głowy (byle w granicach rozsądku), bo wyniki badań naukowców z Iranu wskazują, że jego stosowanie może poprawić wytrzymałość. Skąd to wiedzą? Bo szczury, które dostawały ekstrakt z tymianku, zasuwały dłużej w tym swoim kółeczku. Nie to, byśmy namawiali Ci do wyścigu szczurów, ale nie zaszkodzi spróbować, zwłaszcza że, według badaczy, do osiągnięcia efektu ma wystarczyć dawka osiągalna przy doprawianiu do smaku, a nie przemysłowa.

Żeby nie przesolić

Uważaj, gdy sięgasz po solniczkę. Analizy niemieckich naukowców wykazały, że dieta bogata w sól może negatywnie wpływać na stan mikroflory jelitowej, a dobre bakterie odpowiadają za szereg funkcji organizmu – od prawidłowego trawienia po odporność. Ta lista ich zalet jest dalece niepełna, ale już po jej skróconej wersji widać, że lepiej z nimi nie zadzierać. A co to jest dużo soli? Badani jedli 12 g dziennie – połowa z tego będzie OK.

Łykaj kwasy

35 – o tyle procent spada ryzyko cukrzycy typu 2 w przypadku diety bogatej w wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega-6.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij