[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.7

Owocowa dieta: z czym łączyć cytrusy?

Zawarta w cytrusach witamina C nie tylko podnosi odporność, ale przyspiesza spalanie tłuszczu. A cytrusy to nie tylko popularne pomarańcze i grejpfruty. Sprawdź, jak z korzyścią dla zdrowia i formy wykorzystać właściwości tych egzotycznych owoców.

Cytrusy-moc witamin i zdrowia fot. Africa Studio / Shutterstock
1. Czerwona pomarańcza

Smakuje jak: Pomarańcza ale może być bardziej kwaśna. Niektórzy twierdzą, że ma delikatny posmak jagód goji.

Jedz z: Do liści sałaty dodaj pokrojoną w plastry pomarańczę. Do tego czerwona cebulka, zielone oliwki oraz oliwa. I dużo pieprzu.

2. Yuzu

Smakuje jak: Połączenie cytryny, limonki i mandarynki.

Jedz z: Małżami. W Polsce znajdziesz yuzu raczej tylko formie gotowego soku. Skrop nim małże na chwilę przed jedzeniem. Z krabami i awokado. Bezpośrednio przed jedzeniem spryskaj owoc i mięso kraba.

3. Pomelo

Smakuje jak: Słodszy grejpfrut. Jest też jego bardziej delikatną wersją.

Jedz z: 3 Grillowanym łososiem. Wyciskaj bezpośrednio na wierzch. Posiekaj pomelo i dodaj do kaszy kuskus razem z drobno pokrojoną morelą i migdałami.

4. Limonka

Smakuje jak: Bardziej gorzka cytryna.

Jedz z: Sosem rybnym. Wyciśnij świeży sok z połówki owocu, to wyostrzy nieco mętny smak sosu. Pokrój na ćwiartki i dodaj razem z lodem do dżinu z tonikiem.

mandarynki fot. Shutterstock
 

5. Mandarynka

Smakuje jak: Owoce tropikalne. Jest słodsza niż pomarańcza.

Jedz z: Wyciśnięty sok dodawaj do marynaty sojowej razem z czosnkiem, imbirem i olejem arachidowym. Pokrojona w plastry świetnie smakuje ze smażoną piersią z kurczaka oraz wołowiną.

Nie marnuj, marynuj!

Zamarynowane cytryny dają Ci komfort gotowania. Masz je pod ręką w każdej chwili. Możesz używać do mięsa, sosów i koktajli. No i wiesz, co jesz, bo przyłożyłeś do tego rękę.

1. Odpowiednią ilość cytryn, dobrze umytych i obranych, rozkrój na ćwiartki, tak by owoce trzymały się od spodu słoika.

2. Cytryny ułóż tak, aby rozkrojone części znalazły się na górze. Do środka wsyp odrobinę soli morskiej gruboziarnistej.

3. Zalej wszystko wrzątkiem do poziomu najwyżej ułożonej cytryny. Zamknij szczelnie i odłóż. Słoik powinien stać 1-2 tyg.

4. Po pierwszym otwarciu trzymaj słoik w lodówce, nie dłużej niż 3 tygodnie: potem owoce mogą zacząć pleśnieć.

5. Gotowe cytryny możesz siekać i dodawać do sałatek, mięsa, kroić w plastry albo wykorzystać sok do herbaty.

MH 10/2013

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij