[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.8

Owoce na redukcji [Paka newsów]

Owoce na redukcji? Panie, toż to cukier, tak się nie da chudnąć! No i cyk, kolejny mit odchodzi do lamusa – jednak można.

redukcja

Czy można jeść owoce na redukcji?

Konieczność rezygnacji z owoców w czasie odchudzania to silnie zakorzeniony fitnessowy mit. Potencjalnie szkodliwy, bo dając im bana, wykreślasz z menu mnóstwo składników odżywczych. Dlatego z przyjemnością informujemy Cię o przeglądzie badań na temat roli owoców w odchudzaniu z czasopiśma „Frontiers in Nutrition”. Jego autorem jest słynny biochemik i neuronaukowiec Stephan Gyuenet.

Z analizy dostępnych danych wynika, że świeże owoce jedzone w całości w żaden sposób nie storpedują planów przejścia do niższej kategorii wagowej. I spójne są ze sobą dane z randomizowanych badań kontrolowanych (dotyczących zarówno jednego posiłku, jak i zmian w diecie trwających do pół roku), a także długookresowe badania obserwacyjne.

REKLAMA

ZOBACZ: Czy przetworzone mięso powoduje raka?

Spokojnych snów

Czytałeś już u nas nieraz, że wysypianie się to kluczowy element walki z balastem. Jeśli masz problemy z tym, by szybko oddać się w objęcia Morfeusza, rozważ suplementację glicyną. Jedno z badań wykazało, że cierpiące na zaburzenia snu osoby, które przyjmowały na 1 h przed położeniem się do łóżka dawkę 3 g glicyny, wyraźnie szybciej zasypiały i następnego dnia były bardziej wypoczęte. Niezłym źródłem tego aminokwasu może być galaretka (a właściwie wiążąca ją żelatyna), ale wybieraj niskokaloryczne wersje, bo jeśli przy okazji załadujesz wagon cukru, nawet najdłuższy sen nie pomoże.

Nie chcesz? Nie jedz!

Na łamach czasopisma naukowego „BMJ” ukazała się metaanaliza podsumowująca wyniki 13 badań. Wskazuje na to, że omijanie porannego posiłku nie sprawia, że rośniemy w oczach (brano pod uwagę różne czynniki – od tego, ile zjadamy później, po termogenezę wywołaną posiłkami). Dlatego nie ma żadnych powodów, by męczyły Cię wyrzuty sumienia, jeśli akurat nie zdążyłeś o świcie wrzucić czegoś na ruszt.

Za dużo ciałka

68% mężczyzn w Polsce ma nadwagę – wynika z danych kampanii społeczno-edukacyjnej „Otyłość kontra zdrowie”.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij