REKLAMA

Omlet na regenerację [Dania na szybko]

Choć wygląda rozpustnie, jest źródłem zdrowych tłuszczów wspomagających regenerację.

omlet, przepisy Men's Health

Składniki (3 porcje):

  • mleko, 500 ml
  • pieprz ziarnisty, ¼ łyżeczki
  • cebula, ½
  • wędzony łupacz, 500 g
  • masło do smażenia
  • mąka pszenna, 100 g
  • tłusta śmietanka, 150 g
  • sos holenderski, 150 g
  • jaja, 9
  • tarty parmezan, 10 g
  • szczypiorek

Przygotowanie: 

1. Na patelnię wlej mleko z dodatkiem pieprzu oraz cebuli. Mocno podgrzej, potem włóż do środka łupacza (skórą do dołu). Duś przez 4 minuty, następnie zdejmij z ryby skórę i podziel mięso na cząstki. Odłóż. Mleko przecedź i podgrzej delikatnie na patelni.

REKLAMA

2. Na innej patelni roztop masło i wmieszaj do niego mąkę. Wciąż mieszając, powoli dolewaj ciepłe mleko, by powstał gładki sos. Wymieszaj śmietankę z sosem holenderskim i dodaj na patelnię. W ten sposób zafundujesz sobie niezłą dawkę wapnia oraz rozpuszczalnej w tłuszczach witaminy D.

3. Rozbij jaja, wlej na patelnię i wymieszaj. Gdy spód się zetnie, posyp omlet mięsem ryby, a następnie rozprowadź na wierzchu cienką warstwę przygotowanego sosu. Posyp parmezanem, zgrilluj i podawaj. Voilà!

Makroskładniki:

  • Kcal 640
  • Białko 50 g
  • Węgle 40 g
  • Tłuszcz 30 g

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA