[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
  • Men's Health

  • Dieta

  • Nowa dieta - kiedy spodziewać się efektów? (Bonus: 3 najlepsze mrożonki)

REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Nowa dieta - kiedy spodziewać się efektów? (Bonus: 3 najlepsze mrożonki)

Grzeszyłeś latami niezdrową dietą? Szału nie ma, ale nie musisz się też zamartwiać. Jeśli zdecydujesz się na zmiany, na efekty nie będziesz musiał czekać równie długo.

zdrowa dieta Zdrowa dieta, pełna warzyw i owoców, już po kilku tygodniach zaczyna chronić serce. (Shutterstock.com)
Czy to jest zaskoczenie, że gdy jesz zdrowo, masz lepsze wyniki badań? Niespecjalnie. Po co w takim razie zawracamy Ci głowę? Ano dlatego, że po tym oczywistym wstępie mamy nieoczywistą informację. Wszystko dzięki naukowcom z Purdue University, którzy postanowili sprawdzić, jaki wpływ na zdrowie ma często spotykany schemat, w którym mobilizujemy się, by jeść zdrowo, ale po jakimś, przeważnie niezbyt długim czasie, wracamy do starych nawyków.

Zrekrutowali ludzi, którzy na co dzień żywią się w sposób typowy dla przedstawicieli cywilizacji zachodniej (czytaj: niezbyt zdrowy), a potem na 5-6 tygodni jedną grupę wysłali na kontrolowaną dietę śródziemnomorską, a drugą na dietę DASH. Obie, pełne m.in. warzyw i owoców, mają potwierdzony badaniami pozytywny wpływ na zdrowie. Potem na podobny okres zdjęli im kaganiec i pozwolili wrócić do starych zwyczajów, by następnie jeszcze raz żywić ich zdrowo.

Po każdej zmianie badali wskaźniki zdrowotne istotne z punktu widzenia rozwoju chorób sercowo-naczyniowych (ciśnienie krwi, poziom cholesterolu, glukozy i insuliny). Wszystkie one dwukrotnie w zauważalny sposób poprawiły się po tym, jak zaczynali jeść zdrowo. Niby żadna niespodzianka, ale jednak dla nas to jest news, że wystarczy zaledwie 5-6 tygodni dobrego jedzenia, żeby w widoczny sposób poprawić czynniki zmniejszające ryzyko najgroźniejszych chorób. Dość więc wymówek, panowie: brać się za owoce i warzywka. A skąd je wziąć w środku zimy? Jak to skąd – z zamrażarki!

Zamrażarka ma tryskać kolorami!

Jagody

To tylko przykład, bo najlepiej stosować płodozmian i ładować na talerz wszystkie owoce lasu, które pełne są cennych przeciwutleniaczy. Nie ma lepszego sposobu niż solidna garść jagód lub malin, żeby udekorować poranną owsiankę (uwaga – świetnie komponują się z orzechami włoskimi).

Jarmuż

W MH wiemy, jak bardzo zielone potrafi kłuć w ząbki, dlatego szukamy metod, by zabezpieczyć się przed tym niepożądanym zjawiskiem. W codziennej praktyce świetnie sprawdza się mikser, który przekształca je w pulpę będącą składnikiem shake'a (np. mleko sojowe, banan, jarmuż, sok z cytryny, białko serwatkowe).

(Zobacz też: Budują mięśnie, spalają tłuszcz, poprawiają libido... Oto 5 przepisów na szejki do zadań specjalnych.)

Dynia

Nie rozumiemy pogardy, jaką duża część facetów żywi do zup. Fakt, może nie robią szału, jeśli chodzi o ilość białka, ale przecież nie samymi proteinami człowiek żyje. Są za to świetnym sposobem, by podnieść w diecie ilość warzyw. Dzięki mieszankom na zupę nie trzeba ich kroić i obierać, wynalazek wprost genialny!

Więcej: 7 warzyw, których nie jesz, choć powinieneś

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij