[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.2

Najlepsze odżywki i suplementy dla biegaczy

Niesłusznie kojarzysz suplementy i odżywki dla sportowców z preparatami, które przyjmują Twoi kumple ćwiczący na siłowni. Jeżeli biegasz, dzięki ich pomocy uzyskasz lepsze rekordy oraz szybszą regenerację mięśni. Oto krótki przewodnik po suplementach i odżywkach dla biegaczy.

suplementy i odżywki fot. Deymos.HR, 2015, shutterstock.com
Twój trening: doładuj bieg

1. Większa infensywność - Kofeina

Dlaczego? Zmniejsza poczucie zmęczenia oraz pomaga wejść Twojemu ciału na wyższe obroty. Według badań nawet filiżanka kawy przed treningiem wydłuży Twoją zdolność do intensywnego wysiłku.

Ile? 8 mg na kilogram masy ciała na 0,5 godz. przed treningiem.

Caffeine 200 PLUS

REKLAMA

2. Większa szybkość - Kreatyna

Dlaczego? Buduje siłę mięśni niezbędną nie tylko przy sprintach, ale też naprawdę długich biegach. Najlepiej sprawdza się podczas przygotowań do sezonu na siłowni.

Ile? Na początku przyjmuj połowę dawki polecanej przez producenta. Po miesiącu postępuj według wskazań na etykiecie.

Creatine Xplode, olimp-supplements.com

3. Dłuższy trening - Koenzym Q10

Dlaczego? Dodaje energii oraz przyspiesza regenerację.

Ile? Według wyników badań przeprowadzonych dla „Journal of the International Society for Sports Nutrition” powinieneś przyjmować do 200 mg przed treningiem, by dłużej mieć siły na więcej.

Q10, olimp-supplements.com

4. Szybsze spalanie - L-karnityna

Dlaczego? Przyjmowana przed wysiłkiem fizycznym uaktywnia zalegający tłuszcz, dzięki czemu zostaje on błyskawicznie przekształcony w energię – a Ty spalasz niemal dwa razy więcej kalorii w tym samym czasie.

Ile? Według wskazań producenta.

L-Carnitine, activlab.pl

Twoja regeneracja: przyspiesz efekty

1. Więcej energii - witaminy z grupy B

Dlaczego? Witaminy z grupy B doładują Twoje akumulatory. Szczególnie zalecane, gdy nie masz czasu na prawidłową regenerację. Wspomagają wchłanianie i efektywne wykorzystanie wszystkich składników pożywienia

Ile? Kapsułka dziennie.

Vitamin B Complex, trec.com.pl

2. Większe mięśnie - białko

Dlaczego? Badacze z McMaster University w Kanadzie udowodnili ostatnio, że trenując sporty wytrzymałościowe, powinieneś przyjmować więcej białka niż Twoi kumple z siłowni, by zapobiec uszkodzeniom tkanki mięśniowej.

Ile? Przyjmuj około 25 g białka na godzinę przed i pół godziny po treningu.

100% Whey Isolate, sciteconline.com

3. Mocniejsze stawy – Glukozamina z Chondroityną

Dlaczego? Zawierają aż 7 składników aktywnych, mających korzystny wpływ na funkcjonowanie stawów, a zwłaszcza glukozaminę oraz chondroitynę, które łagodzą między innymi stany zapalne w stawach.

Ile? 1 kapsułka 2 razy dziennie.

Arthroblock Forte, olimp-supplements.com

4. Szczuplejsza sylwetka - Kwas rumenowy CLA

Dlaczego? W badaniach przeprowadzonych dla „Journal of International Medical Research” grupa biegaczy, która przyjmowała CLA, szybciej zrzuciła balast niż grupa kontrolna.

Ile? Według etykiety.

CLA + Green Tea, activlab.pl

MH 03/13

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij