[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

  • Men's Health

  • Dieta

  • Nabiał, flawanole i najzdrowsze tłuszcze: dietetyczne newsy MH

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Nabiał, flawanole i najzdrowsze tłuszcze: dietetyczne newsy MH

Okazuje się, że pełnotłusty nabiał wcale nie musi być tak straszny, jak go malują.

nabiał fot. Shutterstock
Pierwsze skojarzenie z nabiałem nie jest do końca korzystne. Z jednej strony mamy rekomendacje liczących się organizacji zdrowotnych, by mocno ograniczać zawarte w nabiale tłuszcze nasycone, a z drugiej badania kończące się konkluzją, że może on przynosić także pozytywne efekty. Do tej drugiej kategorii zaliczamy doniesienia naukowców z Tufts University, że tłusty nabiał o 46% zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2.

Naukowcy tłumaczą to tym, że ludzie (w badaniu przez 20 lat obserwowano dokładnie dietę ponad trzech tysięcy osób) jedzący najwięcej sycącego, tłustego nabiału zjadają dzięki temu mniej węglowodanów prostych, które powodują skoki poziomu glukozy we krwi.

To nie wszystko – metaanaliza podsumowująca wyniki 29 różnych badań stwierdza, że nabiał – niezależnie od rodzaju – wcale nie zwiększa ryzyka chorób serca. Dlatego możesz spokojnie włączyć go do diety, oczywiście nie czytając tej rekomendacji jako zachęty do obżerania się bez ograniczeń.

Ochrona przed cukrzycą to niejedyna korzyść. Są badania wiążące tłusty nabiał także z mniejszym ryzykiem otyłości.

Bogactwo tłuszczów

Nie wszystkie tłuszcze są takie same. Zobacz, które możesz jeść, a których lepiej unikać.

Omega-9 Jednonienasycone kwasy tłuszczowe, których źródłem jest np. oliwa z oliwek lub awokado, to przyjaciel Twojego serca. Masz na nie zielone światło!

Omega-3 Podobnie wygląda kwestia z kwasami tłuszczowymi omega-3, które przynoszą rozliczne korzyści zdrowotne. Znajdziesz je w rybach lub w orzechach włoskich.

MCT Średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe z oleju kokosowego są ostatnio bardzo modne, ale ich właściwości nie są do końca potwierdzone badaniami.

Trans W przypadku sztucznych tłuszczów typu trans, które mogą znajdować się np. w mrożonej pizzy, nie ma wątpliwości: nie, nie i jeszcze raz nie!

Erupcja flawanoli

Kakao wielokrotnie pojawiało się na łamach MH ze względu na wysoką zawartość przeciwutleniaczy, które wzmacniają układ sercowo-naczyniowy. Tym razem debiutuje w absolutnie nowej roli.

Najnowsze badania pokazują, że dzięki zawartości flawonoli może wspierać rozwój dobrej flory bakteryjnej w przewodzie pokarmowym. Niniejszym wciągamy kakao (to gorzkie, w proszku albo w ziarnach) na oficjalną listę prebiotyków.

280 ml 

Tyle soku pomidorowego codziennie pili badani przez dwa miesiące. Efekt? W porównaniu do grupy kontrolnej schudli o pół kilograma więcej. Może to niewiele, ale pół kilo tu, pół kilo tam...

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij