[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.7

Zdrowe odżywianie - na skróty do lepszego zdrowia

Wiesz, że powinieneś robić różne zdrowe rzeczy, ale Ci się nie chce, np. jeść warzywa, myć lodówkę, pić zieloną herbatę. Dla wszystkich ludzi dobrych chęci, ale słabej woli opracowaliśmy kilka dróg na skróty.

fot. Dennis Galante
W mądrych książkach piszą, że mężczyzna powinien jeść 5 porcji owoców i warzyw dziennie, by dostarczyć organizmowi soli mineralnych oraz witamin, dużo błonnika, aby zapobiec rakowi jelita grubego, ryby 2 razy w tygodniu, bo dobrze wpływają na serce, likopen na prostatę i wszystko zapijać zieloną herbatą, bo zwalcza nowotwory i inne takie. I jak ognia unikać smażonego, tłustego oraz białego pieczywa.

Kto to wszystko wytrzyma? Koniec z torturami i wyrzutami sumienia! Zdrowe jedzenie nie musi być drogą przez mękę.

Jeżeli nie jesz błonnika...

...czyli warzyw, owoców i ciemnego pieczywa - wskocz na bieżnię. Wysiłek fizyczny, a w szczególności bieganie, działa podobnie jak błonnik - wymiata z jelit resztki jedzenia i zapobiega powstawaniu złogów.

"Im szybciej i dokładniej pozbywamy się resztek jedzenia z organizmu, tym mniejsze ryzyko raka jelita grubego - podkreśla Ann Grandjean, dyrektor Center of Human Nutrition. - Złogi w jelitach zwyczajnie gniją i wydzielają toksyny, zatruwając nasz organizm".

Biegaj codziennie po 20 minut. I Twojemu sercu wyjdzie to na zdrowie. Od biegania też Cię odrzuca? Kup w aptece błonnik w tabletkach i łykaj 2-3 razy dziennie.

REKLAMA

Jeżeli nie jesz warzyw i owoców 5 razy dziennie...

...a tyle porcji zalecają specjaliści od żywienia - pij soki. "Sok warzywny to najlepszy substytut surowych warzyw, podobnie jest z sokami owocowymi - twierdzi Melinda Hemmelgarn, żywieniowiec z Uniwersytetu Missouri. - Oczywiście, najlepiej jest kupić sokowirówkę i samemu przygotowywać świeże soki, ale te z kartonu też zapewnią odpowiednią ilość witamin i soli mineralnych. Najlepiej, jeżeli będziesz pił do śniadania wysoką szklankę (0,33 litra) wymieszanego soku z pomarańczy i czerwonych grejpfrutów, a do obiadu wysoką szklankę soku wielowarzywnego".

I to wszystko. W ten sposób wypijasz równowartość 5 porcji warzyw i owoców. Przy okazji wlewasz w siebie likopen zawarty w pomidorach i czerwonych grejpfrutach, chroniący przed rakiem prostaty.

Jeżeli nie masz czasu na śniadanie...

...kup blender (mikser z przystawką w kształcie kielicha).Wychodzenie z domu z pustym żołądkiem powoduje, że metabolizm nie wskakuje na pełne obroty, mózg oraz mięśnie nie dostają odpowiedniej dawki paliwa i ani praca, ani trening, ani nauka nie będą efektywne.

Dlatego rano wrzucasz do blendera owoce, jakie lubisz (mogą być mrożone), dodajesz banana (zastrzyk energii i podniesiony poziom serotoniny odpowiedzialnej za dobry nastrój), zalewasz mlekiem, jogurtem lub kefirem, naciskasz "start" i po minucie masz superzdrowe, lekkie śniadanie, które da Ci kopa na przynajmniej parę godzin.

"Dobrze jest dosypać do koktajlu ziarna zbóż, płatki owsiane albo zmielone otręby. Pozwoli to utrzymać stały poziom cukru we krwi. Płatki owsiane obniżają ponadto poziom cholesterolu" - radzi dr inż. Małgorzata Drywień, specjalista żywienia z SGGW w Warszawie.

STRONA 1 z 2

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij