[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Mrożenie chleba, czyli sposób na liczne korzyści

Zamroziłeś chleb, żeby zjeść go po miesiącu? Zuch! Nie dość, że nie zmarnujesz jedzenia, to jeszcze obniżysz jego indeks glikemiczny i nakarmisz dobre bakterie. Wszyscy będą zadowoleni.

mrożenie chleba Tostowanie nie zmienia właściwości chleba tak jak mrożenie. Po prostu sprawia, że pieczywo szybciej jest gotowe do zjedzenia.
Biały chleb nie ma dobrej reputacji, oj, nie ma. Z jednej strony klątwą obłożyli go kapłani antyglutenowej krucjaty, a z drugiej przeciwnicy wysokiego indeksu glikemicznego i skoków insuliny. Co my na to? Nie wpadamy w histerię, ale biały chleb rzeczywiście trudno uznać za wartościowy składnik diety. Ma sporo kalorii i niewielki wpływ na zaspokajanie głodu, a do tego śladowe wartości odżywcze. I na pewno nie służy zdrowiu w modelu tak często stosowanym w polskich domach: kanapeczki na śniadanie, kanapeczki do pracy, kanapeczki na kolację.

Aha, no i przecież dobrze jest skontrować kromeczką zupę, prawda? Jeśli jednak jeść go z umiarem, szczególnie gdy jesteś aktywny, nie powinien doprowadzić do poważnych powikłań. Tak, tak, znamy dietetyków i sportowców, którzy nie odmawiają sobie chrupiącej bagietki. Zwłaszcza że badacze z Oxford Brookes University opracowali patent na podrasowanie białego pieczywa. Sprawdzili, że jeśli zamrozić je przed tostowaniem, redukuje się o połowę wzrost glukozy we krwi, następujący po zjedzeniu. Naukowcy uważają, że dzięki mrożeniu enzymom trudniej jest w czasie trawienia rozłożyć skrobię.

Ich odkrycia pokrywają się z wcześniejszymi eksperymentami, podczas których chłodzono w lodówce (bez mrożenia) inne skrobiowe produkty: makaron albo ryż (oczywiście po ugotowaniu) i w efekcie zawarta w nich skrobia stawała się oporna na trawienie. Z takiego obrotu sprawy zadowolone były bakterie z przewodu pokarmowego, ponieważ jest ona dla nich lepszą pożywką. A szczęśliwe bakterie to zdrowszy Ty, dlatego nie pozwól, żeby domowy sprzęt chłodniczy miał puste przebiegi.

Zobacz też: Zastanawiasz się, czy mrożone warzywa też mają sens? Oto odpowiedź.

Życie w parze - zdrowe sposoby na śniadanie

Nie samym chlebem człowiek żyje. Zobacz, jakie kombinacje pomogą Ci rankiem z hukiem odpalić dzień.

Banany i masło migdałowe

Wchodzą razem jak złoto i gwarantują wyważoną kombinację węglowodanów, białka oraz tłuszczu. No i dobrze radzą sobie z głodem.

Figi i ricotta

Serek to wyborny dostawca protein, a figi – oprócz smaku – wspomagają go węglowodanami całym mnóstwem składników mineralnych.

Jabłka i masło orzechowe

Zestaw o podobnych właściwościach do pozycji numer jeden. Zamieniaj je co jakiś czas, żeby dostać zastrzyk innych witamin oraz minerałów.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij