[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Mleko roślinne: wartościowe uzupełnienie diety

Z prawdziwym mlekiem mają wspólną jedynie nazwę, mimo to mogą być wartościowym uzupełnieniem menu. Testujemy mleka (napoje) roślinne.

Mleko roślinne fot. shutterstock.com
1. Sprytny doping: konopie

Zawiera białko o bardzo korzystnym zestawie aminokwasów, kwasy tłuszczowe omega-3 w dobrej proporcji do omega-6, a także solidną dawkę witaminy D, wapnia oraz fosforu. I nie ma nic wspólnego z TYMI konopiami. Sam zdecyduj, czy to dobrze czy źle.

REKLAMA

Sposób użycia: Jest ciężkie i kremowe, o lekko orzechowym smaku. Nadaje się w sam raz, by doładować poranną owsiankę.  

2. Na mięśnie: soja

Soja zawiera w przeliczeniu na kalorię więcej białka niż inne roślinne jego źródła, więc zwróć na nie uwagę zwłaszcza wtedy, gdy chcesz zróżnicować źródła dostarczanych protein.

Sposób użycia: Spośród wszystkich mlek roślinnych sojowe najlepiej nadaje się jako dodatek do kawy czy herbaty, bo w przeciwieństwie do nich nie rozwarstwia się po wlaniu do ciepłego płynu.  

3. Waga w dół: migdały

To godna uwagi opcja dla wszystkich, którzy liczą kalorie. Jest mniej zasobne w witaminy i składniki mineralne niż konopne, ale na podkreślenie zasługuje zawartość B6, B12, D, E oraz wapnia. Nasz zdecydowany faworyt, jeśli chodzi o smak.

Sposób użycia: Łagodny smak i niewielka kaloryczność sprawiają, że mleko migdałowe jest świetną bazą smoothies. Sprawdza się także w owsiankach i deserach. Możesz również pić je bez żadnych dodatków.  

4. Po treningu: ryż

Jeśli chodzi o zawartość białka, to, delikatnie mówiąc, szału nie ma. Jest w nim za to ponad dwa razy więcej węglowodanów niż w krowim mleku, więc będzie dobrą podstawą potreningowego szejka.

Sposób użycia: Wymieszaj z odżywką i wypij po treningu. Węglowodany o wysokim indeksie glikemicznym sprawią, że szybciej odbudują się zapasy glikogenu, a białko dotrze do mięśni.  

5. Z tłuszczykiem: kokos

Kokosy zawierają średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe MCT, które są szybko przyswajane i mogą dzięki temu być wykorzystane przez organizm jako źródło energii. Pamiętaj, że w napoju kokosowym będzie ich niewiele, dlatego lepsze będzie oryginalne mleko kokosowe.

Sposób użycia: Będzie pasowało jak ulał do dań kuchni azjatyckiej. 

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij