REKLAMA

Migdały zmniejszają zmarszczki [Paka newsów]

Dwie garści tych orzechów dziennie pomogą wygładzić zmarszczki i zrobią z Ciebie niezłe ciacho.

migdały shutterstock.com
Nie jesteśmy w MH jaskiniowcami i uznajemy, że dbanie przez mężczyzn o cerę to normalna rzecz (nawet jeśli opakowanie z napisem „Serum do twarzy” wzbudza w nas jeszcze lekki popłoch). Zawsze to jednak miło, kiedy da się osiągnąć efekt bez nadmiernej rozbudowy kosmetycznego arsenału. A taką nadzieję daje badanie opublikowane w czasopiśmie naukowym „Phytotherapy Research”.

REKLAMA

ZOBACZ: 4 nieznane fakty o orzechach

Osoby, biorące w nim udział, przez 4 miesiące jadły dwie garści (60 g) migdałów dziennie, po czym naukowcy przyjrzeli się dokładnie ich zmarszczkom. Niestety, nie wiemy, jaką metodą to zmierzyli, ale ostatecznie orzekli, że zmniejszyły się o 10%. Skąd wziął się taki efekt? To nie żadne hokus-pokus, tylko solidna dawka witaminy E, której migdały są bogatym źródłem. Hamuje ona działanie enzymów rozkładających kolagen, dlatego jest składnikiem wielu kremów.

Migdały są także źródłem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, potrzebnych zdrowej skórze. Badania pokazują również, że jedzenie orzechów generalnie sprzyja dbaniu o prawidłową masę ciała, ale jednak dwie garści migdałów to aż 360 kcal. Dlatego jeśli będziesz chciał oszczędzić na kremach, upewnij się, że ta ilość jest wpisana w dzienny limit kalorii.

Pozostałe newsy dietetyczne

1. Ryby leczą!

Badacze z Iranu wykonali tytaniczną pracę i wzięli pod lupę dostępną literaturę naukową, oceniającą wpływ jedzenia ryb na zdrowie. Po dokonaniu analizy i ocenie siły dowodów naukowych, stojących za zawartymi tam rekomendacjami, uznali, że konsumpcja ryb chroni przed następującymi chorobami: wieńcową serca, zawałem serca, udarem, niewydolnością serca, depresją oraz rakiem wątroby.

Redukuje także ogólne ryzyko zgonu ze wszystkich przyczyn. Nie ma za to wyraźnych podstaw, aby liczyć, że ryby będą chronić nas przed innymi rodzajami nowotworów. Pomogą Ci zarówno tłuste ryby, będące najlepszym źródłem kwasów omega-3, jak i chude, dostarczające potężnej dawki protein – dzięki nim będziesz mógł bowiem zredukować w diecie ilość mięsa.

2. Tłuszcz a koncentracja

Wystarczy zaledwie jeden posiłek o wysokiej zawartości tłuszczów nasyconych (60 g), żeby zaburzyć naszą zdolność do koncentracji – podaje „American Journal of Clinical Nutrition”. Autorzy eksperymentu z Ohio State University nie wykazali takiego wpływu w przypadku tłuszczów nienasyconych.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA