Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Masło orzechowe: zdrowie z łupinek

Nie masz pomysłu na kolejny posiłek a widok kurczaka z ryżem sprawia, że Ci niedobrze? Wrzuć na ząb trochę masła z orzechów - opłaci się.

Masło orzechowe fot. shutterstock.com
Działanie: podnosi libido, buduje mięśnie, pomaga spalać tłuszcz.

Tajna broń: białko, jednonienasycone kwasy tłuszczowe, wit. E, wit. B (niacyna), magnez.

Walczy przeciwko: otyłości, utracie masy mięśniowej, utracie elastyczności skóry, chorobom układu krążenia.

Sojusznicy: orzechy nerkowca, migdały.

Dobrze wybierz

Masło orzechowe jest wysokokaloryczne, ale udowodniono, że u osób, które je jedzą, spada poziom „złego” cholesterolu LDL. Kupując masło orzechowe, wybieraj takie, które ma minimum 90% orzechów, bo dzięki temu dostarczysz sobie sporo potasu i magnezu, które są ważne dla prawidłowej pracy mięśni.

Zrób sos

Najłatwiejsze jest posmarowanie sobie chleba masłem orzechowym i ulubionym dżemem, ale ileż można jeść takie kanapki? Dlatego dla urozmaicenia swego jadłospisu zrób sos z 2 łyżek masła. Rozgrzej je w mikrofalówce, aż stanie się miękkie, dodaj do niego 1/4 kubka niskosodowego sosu sojowego (np. Gen-En, który znajdziesz na półce z produktami kuchni etnicznych) i szczyptę płatków suszonej papryki. Wymieszaj wszystkie składniki i użyj jako sosu do pełnoziarnistego makaronu albo jako dipa do maczania w nim smażonej w panierce piersi z kurczaka.

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij