Masło orzechowe a budowanie masy mięśniowej [Badania]

Nowe badania naukowe udowadniają, że smarując swoja kanapkę masłem orzechowym, możesz liczyć na większe przyrosty mięśni. 

masło orzechowe, biotyna shutterstock.com
Szczególnym zainteresowaniem powinieneś otoczyć masło orzechowe z orzeszków ziemnych, bowiem to właśnie ten rodzaj masła zawiera najwięcej biotyny. Jest to witamina biorąca udział w wielu procesach metabolicznych, pomagająca przekształcać składniki odżywcze w energię. Brak biotyny może zahamować Twoje przyrosty, podczas gdy zwiększenie jej spożycia może sprawić, że będziesz silniejszy i szybszy. 

REKLAMA

ZOBACZ: 5 przepisów na dania z orzechami

Zdaniem meksykańskich badaczy, którzy swoje przemyślenia opublikowali na łamach European Journal of Nutrition, biotyna zawarta w maśle orzechowym zwiększa poziom IGF-1, czyli hormonu, który stymuluje przyrost i regenerację mięśni, redukuje tłuszcz, a nawet poprawia wytrzymałość

Warto nadmienić, że insulinopodobny czynnik wzrostu-1, czyli nic innego niż wspomniany wcześniej IGF-1, jest tak skuteczny w poprawianiu osiągów treningowych, że w syntetycznej formie został zabroniony przez Światową Agencję Antydopingową.

Oczywiście posmarowanie porannych tostów masłem orzechowym nie sprawi, że automatycznie staniesz się celem organizacji powołanych do walki z dopingiem, ale może spowodować, że ruszysz do przodu ze swoim treningiem, a odbicie w lustrze stanie się przyjemniejsze. 

Najlepsze duety spożywcze

Najlepsze efekty osiąga się, pracując w zespole. Ta zasada dotyczy również świata dietetyki. Zobacz, które produkty łączyć, by zmaksymalizować potreningowe przyrosty masy mięśniowej. 

Śniadanie: jajecznica z awokado

To klasyczne już połączenie jest pełne zdrowych tłuszczów i białka, które rozruszają Twój metabolizm na samym początku dnia, jednocześnie zmniejszając uczucie głodu aż do lunchu.

PRZECZYTAJ: 3 łatwe przepisy z awokado

Przed treningiem: banan i masło migdałowe

Ten duet zapewni Twoim mięśniom solidną dawkę węglowodanów i potasu, który jest niezbędny w trakcie wysiłku. 

Przed snem: twarożek i ananas

Ser jest bogaty w wolno uwalniające się białko, zaś ananas zawiera wspomagającą sen melatoninę.

 

Zobacz również:
Odpowiednio przeszkoleni lekarze i specjaliści, zaznajomieni ze specyfiką CrossFitu, oferujący zindywidualizowane wsparcie oparte na danych genetycznych, biometrycznych i badaniach krwi. Tak ma wyglądać opieka medyczna przyszłości. I to nie za wiele lat, tylko już za chwilę. 
ZOBACZ WIĘCEJ
REKLAMA