Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Lody dla ochłody

Gdy upał wyciska z Ciebie już nie siódme, a siedemnaste poty, trudno odmówić sobie lodów. I wcale nie trzeba tego robić, bo w gruncie rzeczy nie są takie groźne dla zdrowia i sylwetki. Sprawdziliśmy, co znajdziesz w porcji słodkiej ochłody.
fot. Oliver Hoffmann 2012/shutterstock.com
Cukier w gałkach

Gałka lodów zawiera mniej więcej 10 g cukru - to tyle, co dwie łyżeczki cukru z cukierniczki. Według pracy opublikowanej w "Annals of Epidemiology" zamiłowanie do słodyczy może doprowadzić do kamieni żółciowych. Jeśli więc już musisz jeść lody, wybieraj takie, które mają mniej cukru lub zrób sobie własne lody.

Ja je przygotować? Zmieszaj 300 ml soku pomarańczowego i 300 ml wody, wlej do małych pojemników po jogurtach, włóż patyczki i schowaj do zamrażalnika. Po kilku godzinach będziesz mógł pałaszować lodowe lizaki. Według naukowców z University of California taki deser jest bogatym źródłem witaminy C i zmniejsza ryzyko pojawienia się kamieni żółciowych o 13%.

Wystarczy 15 minut seksu, żeby spalić kalorie ze 100 gramów, czyli dwóch gałek lodów.

Uwaga na tłuszcze

Lody mleczno-owocowe zawierają ok. 2,5 % tłuszczu, lody śmietankowe zazwyczaj około 8%. Taka ilość tłuszczu nie jest jednak jakimś wielkim problemem - 50 ml lodów, czyli jedna gałka, zawiera 4,5 g tłuszczów (w tym 3,5 nasyconych). To mniej niż jedna szósta dziennego zalecanego spożycia.

Mimo to lepiej jednak ich unikać - według 25-letnich obserwacji "European Journal of Epidemiology" tłuszcze nasycone zwiększają ryzyko chorób serca. Żeby ograniczyć ich zły wpływ, dodaj do lodów trochę orzechów włoskich. Ich chrupanie pobudzi mózg, a poza tym są bogatym źródłem wielonienasyconych tłuszczów, które w przeciwieństwie do nasyconych chronią Twoje serce.

Owocowe lżejsze

Jeśli masz skłonność do nadwagi lub uwielbiasz lody i jadasz je codziennie lub nawet kilka razy dziennie, wybieraj mleczno-owocowe. Owocowe zawierają o 1/3 kalorii mniej niż te śmietankowe. 100 gramów lodów śmietankowych to 165 kcal. Taką ilość można spalić, grając w tenisa przez 20 minut lub pływając przez 10. Jeśli uda Ci się znaleźć odosobnione miejsce na plaży, wystarczy też 15 minut seksu.

Wybierz czekoladowe

Według badań opublikowanych w "European Heart Journal" ludzie, którzy zjadali co najmniej 7,5 grama czekolady dziennie, byli o 39% mniej narażeni na atak serca niż ci, którzy spożywali tylko 1,7 g dziennie. Takie dobroczynne działanie przypisuje się zazwyczaj gorzkiej czekoladzie, ale naukowcy ustalili, że podobne właściwości ma również mleczna czekolada - wszystko dzięki zawartym w kakao flawonoidom, które wzmacniają ściany naczyń krwionośnych.

STRONA 1 z 2

Komentarze

 (6)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij