Kwasy omega-3 przedłużają życie

Zadbaj o to, by na talerzu odpowiednio często pojawiały się tłuste ryby, a możesz żyć nawet o 5 lat dłużej. Naukowcy porównują efekt wzrostu poziomu omega-3 we krwi o 1% z rzuceniem palenia. 

omega-3 Shutterstock.com
Fot. Shutterstock.com
Hiszpańscy naukowcy z Hospital del Mar Medical Research Institute uważają, że poziom kwasów tłuszczowych omega-3 w czerwonych krwinkach jest związany z długością naszego życia. Do takich wniosków, właśnie opublikowanych w czasopiśmie naukowym The American Journal of Clinical Nutrition, badacze doszli po tym, jak przeanalizowali dane z monitorowania populacji amerykańskiego miasteczka Framingham. 

REKLAMA

Badacze przyjrzeli się dokładnie poziomowi kwasów tłuszczowych omega-3 we krwi 2240 osób powyżej 65. roku życia, które były obserwowane średnio przez 11 lat. Po analizie okazało się, że osoby mające najwyższy poziom omega-3 w erytrocytach żyły aż o 5 lat dłużej niż ci ludzie, którzy mieli go najmniej. 

Te dodatkowe pięć lat badacze porównali do okresu, o który nasze życie skraca palenie. Średnio jest to bowiem 4,7 roku.  

Pamiętaj, że najlepszym źródłem kwasów omega-3 są tłuste, morskie ryby, takie jak: łososie, śledzie, makrele, czy sardynki. Dostarczają one bowiem tych kwasów od razu w formie DHA i EPA, których nie zawierają roślinne źródła omega-3, jak np, orzechy włoskie, czy olej lniany.

W nich znajduje się omega-3 w formie ALA, która jest następnie w organizmie przetwarzana na EPA i DHA. Ten proces jest zaś bardzo mało efektywny i według różnych szacunków ma zaledwie od kilku do kilkunastu procent skuteczności. 

Dlatego 2 porcje tłustych ryb tygodniowo to najlepszy sposób, aby zadbać o ilość omega-3 w normalnej diecie. Można tez oczywiście postawić na suplementację. Weganie powinni przyjrzeć się suplementom z alg morskich, które zawierają omega-3 w fomie EPA i DHA.  

Zobacz również:
Uzbrój się w kettla i przyspiesz spalanie tłuszczu, łącząc przysiad ze zginaniem ramion  i wyciskaniem.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA