[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Kuchnia japońska - na stres

Japonia to nie tylko wspaniała historia samurajów, dziwne filmy animowane i zapracowani ludzie. To także bogata i bardzo zdrowa tradycja kulinarna. Naucz się z niej czerpać pełnymi garściami. 

sushi

Dla kogo?

Japońska restauracja to miejsce dobre dla zapracowanych i zestresowanych biznesmenów.

To musisz wiedzieć

Zdrowa skrobia

Zamawiaj ryż gotowany na parze – to doskonałe źródło skrobi. Powolne uwalnianie energii sprawia, że nieprędko poczujesz głód. Poza tym ryż jest lekkostrawny i świetnie przyswajalny przez organizm. „Jeśli chcesz być szczęśliwy przez godzinę, upij się. Jeśli chcesz zaznać szczęścia przez 3 dni, ożeń się. Jeśli chcesz mieć szczęście przez całe życie, jedz codziennie ryż” – jak mówi japońskie przysłowie.

REKLAMA

Zamiast widelca

W japońskiej restauracji wskazane jest jedzenie pałeczkami. Zawsze możesz poprosić o widelec. Dietetyk Anthony Hehir podkreśla, że jedzenie pałeczkami pomaga schudnąć. Narzekasz, że jesz za dużo – spróbuj zjeść swój posiłek tylko pałeczkami. Będziesz jadł mniej i wolniej.

PRZECZYTAJ TEŻ: Naucz się robić domowe sushi

Gari 

Marynowany imbir – to nie sałatka, tylko odświeżacz między kolejnymi porcjami. Przegryzaj imbir, żeby uniknąć mieszania się smaków.

Smażenie

Stir-fry to jedna z metod przygotowywania potraw. Inaczej – mieszaj i smaż – to gwarancja świetnego smaku. Dzięki tej metodzie warzywa zachowują większość swoich składników odżywczych. Wybieraj potrawy tak przyrządzane.

Wasabi

To chrzan japoński. Podawany osobno, jest doskonałym dodatkiem, który przyspiesza trawienie i odświeża.

Co do picia?

Sake. Piłeś kiedyś wódkę, która ma 14- -18% alkoholu? Sake to raczej napój alkoholowy – powstaje podobnie jak piwo czy wino. Możesz też zamówić zieloną herbatę, bo jak pokazują badania, obniża ona poziom cholesterolu, jest naturalną ochroną przed rakiem, a tak- że stymuluje umysł.

W restauracji

Zamów

Sashimi. Najzdrowsza z potraw kuchni japońskiej. Kawałki świeżej, surowej morskiej ryby to najlepsze źródło kwasów omega-3. Makrela, łosoś, tuńczyk, halibut – nie ma lepszego połączenia. Nienasycone kwasy omega-3 to niezbędny składnik Twojej codziennej diety, odpowiedzialny za prawidłowe funkcjonowanie mózgu, samopoczucie oraz układ odpornościowy. Badania pokazują także, że spożywanie kwasów omega- 3 zapobiega powstawaniu komórek rakowych.

Ponadto świeże ryby są bogate w białko, czyli główny element budulcowy mięśni. Sashimi serwowane jest z gotowanym ryżem. Kawałki ryby zanurz w sosie sojowym wymieszanym z chrzanem wasabi. Chrzan i sos dostaniesz w osobnych miseczkach. Takie połączenie to nie tylko smak, ale i fosfor, żelazo oraz białko roślinne zawarte w sosie sojowym plus chrzan poprawiający metabolizm i łagodzący ból mięśni.

Nie zamawiaj

Wieprzowiny tonkatsu – to mięso smażone na głębokim tłuszczu w panierce z bułki tartej, serwowane z sosem tonkatsu, czyli mieszanką sosu sojowego, ketchupu oraz cukru. Panierka wchłania dużą ilość tłuszczu, a dodatkowo, gdy wszystko polejesz sosem, powstanie bomba kaloryczna.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij