[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Walka z nadwagą - jak skutecznie schudnąć?

Od dziś biorę się za siebie! - postanawiasz. Starasz się, ale po miesiącu odkrywasz, że nie zgubiłeś ani kilograma. Może ktoś rzuca Ci kłody pod nogi? Naucz się rozpoznawać przeszkody, które nie pozwalają Ci schudnąć, a odzyskasz formę szybciej niż myślisz.

Praca, zwłaszcza stresująca, to jedna z głównych przeszkód w odchudzaniu - powoduje, że częściej sięgamy po jedzenie. Ale miej pod ręką coś lekkiego, a zamiast tyć - schudniesz. (fot. Supri Suharjoto 2009/shutterstock.com)
Zmień myślenie. Ogranicz się do roli dostawcy jedzenia dla swojej ciężarnej partnerki, a nie towarzysza jej obfitszych niż zwykle posiłków. Potraktuj ojcostwo jak zawody sportowe, które od startujących w nich zawodników wymagają wyrzeczeń i treningu. W gruncie rzeczy tak właśnie jest.

Zmień strategię. Zajrzyj do poradników dla kobiet w ciąży, które kupuje Twoja partnerka - są pełne dobrych rad na temat zdrowego żywienia. Gdy ona żąda śledzi w śmietanie, tabliczki czekolady i kurczaka z frytkami, zastosuj zasadę: "ona może to jeść, ja - nie". Trzymaj się kalendarza treningów, szczególnie w siłowni. "Kiedy pojawi się dziecko, będzie Ci znacznie trudniej znaleźć czas na regularne ćwiczenia"- ostrzega Schwartz.

Przeszkoda nr 3: Twoje dzieci

Obecność dzieci w naturalny sposób zwiększa prawdopodobieństwo pojawienia się w Twoim domu sporej ilości chipsów, słodyczy, fast-foodów i innego żywieniowego badziewia. Część z nich ląduje w ustach dorosłych, najczęściej w postaci resztek jedzenia, które nie przypadły do gustu wybrednym dzieciakom.

Zmień myślenie. Dorośnij. Pomyśl: cukier z batonika, który Twoje dziecko spali wciągu godziny zabawy, u Ciebie zmieni się w niepotrzebny balast wokół talii. Czytaj skład każdej przekąski, którą chcesz wyjąć z opakowania.

Zmień strategię. Pozwalaj sobie na jedzenie słodyczy i wycieczki do fast-foodów tylko raz w tygodniu. Gdy Twój syn gra mecz, ruszaj się razem z nim, zamiast siedzieć na ławce i czytać gazetę. Poza tym pamiętaj: jesteś dla swojego dziecka wzorcem postępowania - jeśli zadbasz o zdrowy tryb życia, wzrośnie szansa, że i ono uniknie otyłości. Postaraj się, by uprawianie sportu było rodzinną rozrywką.

REKLAMA

Przeszkoda nr 4: kino nocne

 Płytki, krótki i pozbawiony fazy REM sen spowalnia produkcję hormonu wzrostu. To z kolei może powodować takie problemy, jak utrata siły i masy mięśniowej, brak ochoty na wysiłek fizyczny, i zaokrąglający się brzuszek. Krótko mówiąc, ślęczenie po nocach zrobi z ciebie Cartmana z "South Park".

Zmień myślenie. "Wyłącz się psychicznie, zanim położysz się spać" - radzi Jim Karas, autor książki "Biznesplan dla Twojego ciała". Nie planuj przed zaśnięciem przemowy na firmowej naradzie. Nie oglądaj filmów akcji. Odpręż się. Szklanka ciepłego mleka też nie zaszkodzi.

Zmień strategię. "Ćwicz rankiem lub po południu"- zaleca dr Eric Nofzinger, szef badań nad neuroobrazowaniem podczas snu w Western Psychiatric Institute. Wieczorne treningi mogą Cię zbytnio pobudzić i utrudnić zaśnięcie. "Stwórz rytuały, które będą dla Twojego ciała sygnałami, że za pół godziny nadejdzie pora spania: wyłącz komputer, zacznij czytać w łóżku, ścisz dźwięk w telewizorze"- mówi Karas.

Przeszkoda nr 5: Twój styl pracy

Robotnicy nabierają 3,5 kg niepotrzebnej masy ciała, gdy pracują na zmianę w dzień i w nocy - informuje Centrum Badań nad Otyłością w Nowym Jorku. Powód? "Mężczyźni, którzy pracują w nocy, zazwyczaj zjadają przed wyjściem bardzo obfity posiłek - mówi dr Jim Waterhouse z John Moore's University w Liverpoolu. - Gdy wracają rano do domu, czeka na nich kolejna solidna kolacja".

1 2 3
STRONA 2 z 3

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij