[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ
14



OCEŃ
2.8

Kawa i dzienny bilans nawodnienia. Jaka jest prawda?

Słyszałem, że do dziennego bilansu nawodnienia powinienem też wliczać kawę. Czy to prawda?

kawka fot. Shutterstock
Tak. Odpowiednie nawodnienie organizmu osiągamy nie tylko przez picie wody, bo jest ona też zawarta m.in. w owocach, warzywach, sokach, mleku i wielu innych produktach, w tym także w kawie. Spożywanie powyższych produktów dostarcza nam więc około 1 litra wody na dobę (oczywiście pod warunkiem, że jesz osiem porcji warzyw i owoców dziennie).

"Wracając do kawy, przyjęcie dużej dawki kofeiny (3 filiżanki kawy dziennie) ma działanie moczopędne, ale dotyczy to osób, które nie są przyzwyczajone do tego związku, czyli po prostu nie piją takiej ilości kawy na co dzień. U osób pijących dużo kawy efekt moczopędny będzie znacznie mniejszy. Najważniejsze jest jednak to, że dawka kofeiny zawarta w jednej filiżance kawy ma identyczne działanie moczopędne, jakie jest obserwowane po spożyciu takiej samej ilości wody. Kawa więc nawadnia nas w takim samym stopniu, jak woda" - zapewnia Renata Kusińska-Sitarz, dietetyk kliniczny z Ogólnopolskiego Centrum Zaburzeń Odżywiania.

Radzi, aby trzymać się zasady, że około 2/3 przyjmowanych przez nas płynów to woda. Pamiętaj, że każda woda – z kranu, źródlana, mineralna – dobrze nawadnia, ale zwłaszcza ta ostatnia różni się zawartością składników mineralnych. Tak więc podczas upałów czy intensywnego treningu pij tę średnio lub wysoko zmineralizowaną, aby uzupełnić utracone składniki mineralne – to oznacza, że resztę może stanowić kawa.

Może, ale nie musi. Jeśli nadal się wahasz, wiedz jedno: kawa jest zdrowa

Z patentami MH nie odwodnisz się

Sprawdź, co pić i jeść.

1. Herbata

Nie jesteś kawoszem i wolisz herbatę? Ona też działa moczopędnie i nawadniająco. Pij nawet 8 filiżanek dziennie – zielona spowalnia tętno.

2. Woda

Przy zbilansowanej diecie i niskiej aktywności oraz umiarkowanej temperaturze wystarczy picie wody źródlanej lub nisko zmineralizowanej.

3. Owoce

Truskawki, pomarańcze, kiwi – ich jedzenie nie tylko dobrze nawadnia organizm, ale także uzupełnia niedobory antyoksydacyjnej witaminy C.

REKLAMA

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij