[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.1

Jogurt naturalny: ile możesz go jeść?

Wzmacnia mięśnie i kości, reguluje pracę jelit i odkwasza organizm, czyli przedłuża Ci życie. To wszystko jednak w odpowiedniej ilości...

jogurt fot. Shutterstock

>100 g dziennie - za mało minus 

Jeżeli podczas zakupów zapominasz wrzucić do koszyka jogurt naturalny, pozbawiasz się cennych składników odżywczych. „Jogurt jest źródłem pełnowartościowego białka, wapnia oraz witamin z grupy B, szczególnie witaminy B2” – mówi mgr inż. Barbara Dąbrowska-Górska z poradni dietetycznej Dietosfera. Tylko w fermentowanym mleku znajdziesz też żywe kultury bakterii. „Szczególnie korzystne szczepy bakterii znajdują się z tzw. produktach bio. Dzięki nim wzmacniasz swoją odporność poprzez stabilizację flory bakteryjnej jelit” – dodaje.

150 - 500 g dziennie - w sam raz minus 

Jeden duży kubek jogurtu dziennie to świetne uzupełnienie pełnowartościowego białka potrzebnego Twoim mięśniom. Jednocześnie zawarty w nim wapń wzmacnia kości. Ale jogurt to również pokarm dla duszy. „Witamina B2 zawarta w jogurcie ustabilizuje skołatane nerwy” – mówi mgr inż. Dąbrowska-Górska. Co więcej, naukowcy z Japonii przeprowadzili badania, z których wynika, że w 80% przypadków picie jogurtu pomaga uporać się z nieprzyjemnym zapachem z ust oraz poprawia kondycję zębów i dziąseł.

Ponad 500 g dziennie - za dużo minus 

Jogurt świetnie smakuje, jego kubek możesz zabrać wszędzie ze sobą, a spożywanie go to wiele korzyści dla Twojego organizmu, ale i w tym przypadku lepiej nie przesadzać. „Nie można przecież żywić się samym jogurtem. W takim wypadku Twoja dieta będzie bardzo monotonna i uboga w inne składniki” – mówi nasz ekspert. Jogurt jedzony w nadmiarze nie zmienia się wprawdzie w truciznę, ale może działać przeczyszczająco. Lepiej zjeść go mniej, ale za to z dodatkiem ziaren, płatków owsianych i owoców, by zapewnić sobie dawkę błonnika. Po takim śniadaniu energii starczy Ci do południa.

REKLAMA

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij