[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ
5976



OCEŃ
3.1

Jedzenie lepsze niż leki: 7 patentów na zdrowie i odporność

Naukowcy alarmują, że przyjmujemy za dużo suplementów i leków. A i tak chorujemy. Zamiast tego zwróćmy uwagę na to, czy w naszej diecie znajdują się odpowiednie składniki. Serwujemy garść patentów, przydatnych informacji, a do tego gotowa lista zakupów.

jedzenie lepsze niż leki fot. Shutterstock
1 godzina

Wystarczy na tyle wystawić pieczarki na słońce, aby zwiększyć w nich zawartość witaminy D. Po co nam ona? Bo to prawdziwy eliksir życia – podnosi odporność, chroni przed rakiem, wzmacnia serce. 80% Polaków ma niedobór witaminy D.

Owoce w ciemnych kolorach

Im intensywniejsza barwa owocu, tym lepiej dla zdrowia. Taki kolor oznacza, że owoc zawiera więcej antyoksydantów, które zabezpieczają go przed słońcem. A nas zabezpieczą przed atakiem bakterii oraz nowotworami. 

Dobre bakterie

Jedz produkty zawierające bakterie kwasu mlekowego, czyli jogurty, kefiry, zsiadłe mleko, kiszoną kapustę i ogórki. To po to, aby wzmocnić florę bakteryjną w jelicie grubym, która odpowiada za szybką reakcję na procesy zapalne. 

8 różyczek brokuła

Tyle powinieneś zjadać tygodniowo, aby zapewnić organizmowi odpowiednią dawkę antyoksydantów, dzięki którym Twój system odpornościowy będzie działał sprawnie.

300

Jak obliczyli naukowcy z University of Pennsylvania, tyle pozytywnych reakcji metabolicznych następuje w organizmie, gdy codziennie zjadasz dwie łyżki stołowe bogatych w cynk pestek dyni. 

REKLAMA

jedzenie lepsze niż leki fot. Shutterstock
Idź na ryby

Bo kwasy omega-3, zawarte w tłustych rybach morskich (łosoś, makrela, tuńczyk, dorsz), wspomagają i wzmacniają nasz system odpornościowy. A dodatkowo, są dowody, że wpaniale działają na mózg, poprawiając nasze zdolności poznawcze. 

63 – o tyle procent zmniejszysz szansę na przeziębienie, jeżeli będziesz jadł czosnek codziennie. Najlepiej działa zmiażdżony – w takiej postaci uwalnia więcej bakteriobójczej allicyny. I oczywiście pamiętaj, że podczas kolacji z kobietą obowiązuje zasada – albo oboje jecie czosnek, albo nikt. 

Twoja lista zakupów

Nabiał: Jogurt naturalny

Mięso i ryby: Filet z łososia

Owoce i warzywa:

  • Czerwona papryka – 1 szt.
  • Brokuł – 1 szt.
  • Grzyby (0,3 kg)
  • Ogórek – 1 szt.
  • Mieszanka sałat
  • Pomidory (0,5 kg)
  • Czerwona cebula – 1 szt.
  • Szczypior (pęczek)
  • Czosnek 1
  • Cytryny (0,3 kg)
  • Pietruszka

Zbożowe: Chleb pełnoziarnisty

Do szafki kuchennej: 

  • Pestki dyni
  • Puszka białej fasoli
  • Ocet balsamiczny
  • Oliwa z oliwek
  • Musztarda Dijon

Przyprawy:

  • Czarny pieprz
  • Mielony kumin  

Razem: 80 zł

MH Dieta 2014

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij