Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
  • Men's Health

  • Dieta

  • Jak obniżyć ryzyko nowotworu o 18% oraz najważniejsza witamina i jej źródła

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.7

Jak obniżyć ryzyko nowotworu o 18% oraz najważniejsza witamina i jej źródła

Nie ma sensu walić głową w mur. Odpowiednie narzędzie zwiększa siłę przebicia i żal z tej możliwości nie skorzystać. Zwłaszcza gdy na szali leży Twoja męskość.

owoce i warzywa fot. Shutterstock
European Journal of Nutrition opublikował wyniki pracy chińskich naukowców z uniwersytetu w Zhejiang. Dokonali oni metaanalizy, czyli przejrzeli i sprawdzili pod kątem poprawności wyniki światowych badań, dotyczących wpływu marchwi na raka prostaty.

Okazało się, że mężczyźni jedzący ją przynajmniej trzy razy w tygodniu o 18% obniżają ryzyko zachorowania na tę odmianę raka. Za ochronny efekt odpowiedzialne są najprawdopodobniej zawarte w marchwi karotenoidy. Jeśli Twój talerz lub szklanka co jakiś czas zabarwią się na pomarańczowo, prostata będzie chroniona lepiej niż bramka Bayernu Monachium. 

3 razy w tygodniu

Najlepiej jedz marchew na surowo (lub zrób sok) – gdy ją gotujesz lub smażysz, traci cenne składniki. 

Przepis na zdrowie

Nie musisz bawić się w alchemika i samodzielnie opracowywać receptury na eliksir zdrowia. Szklanka tego marchwiowego koktajlu wystarczy, żeby wzmocnić kości i przepędzić choroby. 

  • 1 marchewka
  • 1 mango
  • 1 garść szpinaku

W tym owocowo-warzywnym soku kryje się uderzeniowa dawka witaminy A (450% dziennej dawki) oraz C (150%). Wrzuć wszystkie składniki do miksera, wyciskarki albo sokowirówki i już po chwili Twoja tarcza antychorobowa będzie gotowa. 

Ryby morskie słodkowodne łosoś pstrąg fot. Wojtek Małkowicz
Naturalna ochrona

O 28% oddalisz widmo cukrzycy, jeśli dziennie zjesz pół małego kubeczka jogurtu naturalnego. Brytyjscy naukowcy spekulują, że zawarta w nim kombinacja witamin, minerałów i probiotyków pomaga stabilizować poziom cukru we krwi. 

Zimą jest mało słońca, pod wpływem którego organizm produkuje witaminę D. Dlatego jedz morskie ryby, które są jej najlepszym źródłem w pożywieniu. Zobacz, o ile dzięki temu zmniejszysz ryzyko różnych chorób: 

  • Sklerozy 40%
  • Złamań kości 1/2
  • Chorób serca 25%
  • Przeziębień 40%
  • Raka 15%  

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij