1927
Plantatorzy z Kalifornii piszą petycję o zmianę nazwy owocu z gruszki aligatora na awokado, kładąc podwaliny pod wielką karierę.
ZOBACZ: 3 przepisy z awokado
1992
Agencja PR firm Hill & Knowlton promuje przepisy na sos guacamole przez zespoły ligi NFL, a sprzedaż awokado w czasie weekendu Superbowl strzela w górę.
1998
USA znoszą restrykcje handlowe i Meksyk, główny światowy eksporter awokado, rusza do ofensywy. Rosnąca popularność owoców w USA z czasem przekłada się na karierę globalną.
2007
Awokado odmiany Hass rządzi ze względu na bardziej kremową konsystencję (więcej tłuszczu), powolne dojrzewanie i grubą skórkę. Te dwie ostatnie cechy czynią z niego idealny towar eksportowy.
PRZECZYTAJ: Czy awokado to faktycznie superowoc?
2013
Szacun w branży wellness rośnie po tym, jak „Journal of Nutrition” donosi: „Konsumpcja awokado jest wiązana z lepszą jakością diety i wyższym spożyciem składników odżywczych”.
2015
Coraz więcej jest badań wskazujących, że te tłuszcze wcale nie są takie złe. Mówi się wręcz o dobrych tłuszczach. Źródło? Choćby – niespodzianka! – awokado.
2016
„Journal of the American Medical Association” podaje, że jedno awokado dziennie – i to niezależnie, czy zdjęcie z nim wrzucisz na Instagram – pomaga redukować zły cholesterol LDL.
2017
Hashtag #avocado był używane na Instagramie prawie 5 milionów razy – trudno zliczyć inne formy typu #avocadolove. Zielona ofensywa trwa!