Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Jajka ze szpinakiem: 100% mocy dla mięśni

Jajko i szpinak to para idealna. Jedno i drugie ma mało kalorii. Jedno i drugie wpływa na wzrost tkanki mięśniowej. Jedno i drugie jest smaczne. Pewnie drapiesz się teraz po głowie, zastanawiając, dlaczego dopiero teraz się o tym dowiadujesz. Nie ma za co.

szpinak, jajka fot. tradville 2015/shutterstock
Zawierają niemal wszystkie niezbędne dla zdrowia składniki odżywcze. Są bogate w proteiny, które świetnie wpływają na masę mięśniową. Jajko jako jedyny produkt ma wszystkie aminokwasy egzogenne, czyli takie, których Twój organizm sam nie może wytworzyć.

Szpinak, oprócz takich antyoksydantów, jak witamina E i beta-karoten, ma rekordową ilość witaminy C, której jajko nie zawiera. Ponadto ma mnóstwo kwasu foliowego, który jest niezbędny w prawidłowym funkcjonowaniu układu trawiennego.

Kulturyści biorą z jaj tylko białko? Bez takich. Żółtka jajka zawierają kwasy tłuszczowe omega-3 oraz lecytynę. Wpływają także dobrze na koncentrację i pamięć. A witamina D poprawia stan kości i skóry. Są idealne, prawda?

Jajko zapiekane ze szpinakiem

Rozgrzej piekarnik do 180 st. Paczkę świeżego szpinaku wymieszaj w żaroodpornym naczyniu z łyżką oliwy. Zrób miejsce na 4 jajka. Wbij je. Posyp solą i pieprzem. Włóż na 20 minut do piekarnika. Na talerzu posyp tartym, żółtym serem.

MH 06/2012

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij