Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.6

Izuagbe Ugonoh: dieta boksera [jedz jak gwiazdy sportu]

Szybki nokaut zdarza się rzadko, dlatego bokser musi być przygotowany do walki na maksa aż do ostatniej rundy. Zadaniem tej diety jest mu to zagwarantować.

Izu Ugonoh fot. Archiwum prywatne
Dzisiejszy odcinek ma, podobnie jak ostatni (Zobacz: Bartłomiej Lipka - dieta zawodnika CrossFit), dwóch bohaterów. Tym drugim ponownie jest dietetyk i trener Jakub Mauricz, twórca diety. "Izu Ugonoh walczy w wadze ciężkiej, waży 105 kg przy 8% tkanki tłuszczowej. Specyfika jego dyscypliny wymaga, aby był zdolny do wysiłku dwojga rodzaju. Po pierwsze, aby wyprowadzać ciosy, musi być w stanie przez cały pojedynek wielokrotnie generować dużą siłę eksplozywną. Po drugie, musi wytrzymać kondycyjnie przez 10 rund, dlatego potrzebuje sporych zapasów glikogenu" – opisuje Mauricz.

Dieta Ugonoha jest bogata w mięso. Dzięki niemu (oraz suplementacji) organizm ma spore zapasy kreatyny potrzebnej do produkcji ATP – związku niezbędnego do generowania skurczów mięśniowych. Pięściarz zazwyczaj zaczyna dzień od posiłku o dużej zawartości tłuszczu, dzięki któremu ma energię podczas odbywających się w pierwszej części dnia tlenowych jednostek treningowych, takich jak bieganie, pływanie czy skakanie na skakance.

Obiad też jest bez węglowodanów, żeby dać odpocząć organizmowi od częstych skoków insuliny. W węgle bogate są za to posiłki potreningowe oraz ten przed drugim treningiem bokserskim lub siłowym, w czasie którego często dochodzi do przemian beztlenowych, błyskawicznie wypalających glikogen. Aby zapewnić jego regenerację przed kolejnym dniem, posiłek przed snem również zawiera dużo węglowodanów.

Suplementacja okołotreningowa

Składa się z dietoterapii (prawidłowe funkcjonowanie organizmu) oraz typowej suplementacji sportowej. Ta pierwsza obejmuje: probiotyki wieloszczepowe, maślany, foliany, laktoferynę, witaminy grupy B, połączenie witamin D3, K2 oraz A w formie retinolu.

W okresie intensyfikacji i treningu na siłę dochodzą: kurkumina, żeń-szeń indyjski (ashwagandha) oraz vilcacora (koci pazur).

Suplementacja sportowa: aminokwasy rozgałęzione BCAA, CoQ10, resweratrol (ekstrakt ze skórek winogron), cordyceps oraz beta-alanina. W okresie intensyfikacji treningów włączana jest również kreatyna w formie chlorowodorku.

W niektóre dni w ramach rotacji węglowodanów stosuje również Vitargo, które pomaga doprowadzić ilość węglowodanów nawet do prawie 5 g/kg masy ciała.

Izu Ugonoh dieta Anytrykot zawiera cholesterol i kwasy tłuszczowe niezbędne do pracy komórek i produkcji hormonów. Czytaj: do szybszej regeneracji. - fot. Wojciech Małkowicz / Podziękowania dla Justyny Słupskiej Kartaczowskiej za pomoc w realizacji sesji Wrocław Restauracja Jadka (www.jadka.pl)

Jedz jak bokser

Jadłospis Izu Ugonoha w okresie intensywnych treningów dwa razy w ciągu dnia.

Śniadanie 

Jajecznica z 5 jaj w rozmiarze L, 50 g boczku, 25 g suszonych borowików, 10 g masła klarowanego.

Razem: 7,5 g W, 60 g B, 56 g T = 810 kcal

Posiłek potreningowy

Koktajl: dojrzały banan 100 g, dojrzałe awokado 100 g, mleko kokosowe 20% 100 ml, 50 g kaszy jaglanej ugotowanej (masa produktu na sucho), 150 ml wody kokosowej, pół miarki (15 g) białka serwatkowego.

Razem: 70 g W, 21 g B, 38 g T = 735 kcal

Obiad

Stek z antrykotu 300 g (waga przed obróbką), 10 g masła klarowanego, kiszone warzywa 300 g.

Razem: śladowe W, 60 g B, 28 g T = 580 kcal

Posiłek przedtreningowy

Ryż parboiled 100 g al dente, orzechy laskowe 30 g (wcześniej moczone), rodzynki 30 g, olej kokosowy 10 g, szczypta cynamonu.

Razem: 94 g W, 12 g B, 34 g T = 740 kcal

Posiłek potreningowy

Koktajl: surowa wątróbka 150 g, 2 dojrzałe, duże banany 250 g, 150 ml wody kokosowej, szczypta cynamonu.

Razem: 60 g W, 29 g B, 10 g T = 465 kcal

Kolacja

Purée: bataty 400 g, masło 20 g, olej kokosowy 10 g, cynamon, erytrytol 10 g.

Razem: 80 g W, śladowe B, 26 g T = 570 kcal 

Całe menu: 311,5 g W, 182 g B, 192 g T = 3900 kcal

Makroskładniki na 1 kilogram masy ciała:

  • Węglowodany = 2,96 g/kg
  • Białko = 1,73 g/kg
  • Tłuszcz = 1,82 g/kg

 

Komentarze

 (20)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij