[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ
1



OCEŃ
3.6

Idealny szejk potreningowy: radzą eksperci MH

Potreningowy szejk to wielki sprzymierzeniec w Twojej walce o formę. Sprawdź, z czego powinien się składać, by zmaksymalizować efekty machania sztangą.

Szejk potreningowy
Z czego powinien składać się idealny shake potreningowy? 

Po intensywnych ćwiczeniach składniki odżywcze, które dostarczysz do organizmu, szybciej niż zwykle zostają przyswojone i wykorzystane. Wszystko ma na celu naprawę mikrouszkodzeń powstałych w trakcie treningu. Przyjmuje się, że masz 2 godziny, aby zasilić swoje ciało, ale im szybciej to zrobisz, tym lepiej.

REKLAMA

Najważniejszym składnikiem koktajlu potreningowego jest pełnowartościowe białko, najlepiej z izolatu lub koncentratu białka serwatkowego. Dobrze byłoby rozpuścić je w mleku, które dodatkowo zawiera wapń. Nie można jednak zapominać o składnikach pomagających ciału to białko przyswoić. Chodzi tutaj przede wszystkim o witaminy z grupy B. Znajdziesz je w sproszkowanym, zielonym jęczmieniu albo zmielonym siemieniu lnianym.

Podczas treningu zwiększa się również ilość wolnych rodników, które działają destrukcyjnie na organizm. Z tego powodu warto sięgnąć po naturalne przeciwutleniacze: jagody, truskawki, maliny, jeżyny albo wlać niewielką ilość soku z aronii. Złagodzi to stres oksydacyjny, przyspieszy regenerację organizmu i – co równie ważne – poprawi smak całego koktajlu.

- dr Marek Szołtysik, dietetyk

Czy te wszystkie szampony przeciw wypadaniu włosów to nie jest czasem jakiś pic na wodę? Czy może są wśród nich jakieś sensowne?

U każdego mężczyzny włosy, które są podatne na działanie testosteronu, prędzej czy później wypadną. Zazwyczaj są to te nad czołem i na czubku głowy. Ale jest jeszcze reszta włosów i o nie warto walczyć. Generalnie szampony, mogące w tym pomóc, mają składniki poprawiające ukrwienie skóry głowy.

Mowa tutaj o kofeinie, minoksidilu, amineksilu, mentolu czy kamforze. Substancje te – przez rozszerzanie naczyń krwionośnych – wspomagają transport substancji odżywczych i tlenu do macierzy włosa. Oczywiście, te zawarte w szamponach z powodu krótkiego kontaktu ze skórą działają znacznie słabiej niż te w ampułkach, lotionach czy odżywkach bez spłukiwania.

Z tego powodu, korzystając z szamponu, zadbaj o to, aby odpowiednio długo miał on kontakt z włosami. Możesz wzmocnić jego działanie, dodatkowo masując skórę głowy. Co jeszcze możesz zrobić? Stosować odpowiednią suplementację wzmacniającą włosy, korzystać z zabiegu sauny fryzjerskiej albo zdecydować się na mezoterapię głowy czy ostrzykiwania osoczem bogatopłytkowym.

- dr Danuta Nowicka kosmetolog 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij